זה לא סוד שהמוצר המצליח ביותר בשנתיים האחרונות מבית אפל הוא דווקא האיירפודס – אותן אוזניות לבנות, רק בלי החוט, נטענות ישירות מהקייס שלהם ומתחברות בצורה חלקה לכל מכשיר שתרצו.
12.5 מליון יחידות נמכרו (מבלי לדבר על החיקויים הזולים שלהם), ואין מי שלא מנסה לשחזר את ההצלחה. גם גוגל, שהוציאו אוזניות בתוך האוזן שמשתמשות בעוזרת הקולית שלהם, גם סמסונג (עם ביקסבי) ועכשיו מגיעה גם אמזון, עם הבשורה – הם עובדים במרץ על פיתוח אוזניות בדמוי האיירפודס, בנסיון אסטרטגי להכניס את אלקסה גם לאוזני המשתמשים ובעצם לאפשר לה מוביליות.
היתרון ברור. זהו אינו עוד מכשיר שיקל על המשתמשים את הסירבול שבאוזניות הרגילות. זהו צוהר לעולם העוזרות הקוליות, כזה שמתחבר למכשיר הסלולרי שלכם ומאפשר לכם לדבר עם העוזרת הקולית ללא מסך מכל מקום שתירצו.
אם קטגורית הרמקולים היא זו שהכניסה את תופעת העוזרות הקוליות לבית שלכם, הרי שהמגמה עכשיו היא לאפשר גישה לעוזרת הקולית מכל מקום ובכל מצב, ולעומת המתחרות ,אמזון נמצאת בפער תחרותי יחסי.
כאמור, גוגל נמצאת עם העוזרת האישית שלה כבר היום במליוני מכשירי סלולר ויחד עם יכולות החיפוש שלה מהווה איום גדול מאוד,עם משתמשים ושוק שכבר מחונך להשתמש בה במובייל ו on the go. הפיקסל באד שלה פחות הצליח כמוצר עצמאי.אפל, שהצליחה מאוד עם האוזניות (אבל פחות עם סירי), גם היא סוגרת מעגל עם הורסיה השניה של האיירפודס שמאפשרות לקרוא לסירי בשם (ללא צורך בנגיעה באוזניות לעומת הדגם הראשון), ואילו אמזון, אחרי הכשלון של המכשיר הסלולרי מבית פיתוחה, אינה מצליחה כרגע לגרום לאלקסה לשבת ליד האוזניים שלכם.
האסטרטגיה הראשונית היתה לחבור לחברות כמו סוני ו bose, ולחבר דרכם את אלקסה, אולם הפריצה האמיתית והגדילה המסיבית תבוא רק מבית אמזון עצמה, שיודעת כיצד לשווק מוצרים לקהל הפריים שלה, בפרט אם המחיר והאיכות יצדיקו עצמם.
מחקר שנערך לאחרונה מצא כי אנשים מעוניינים להשתמש בעוזרת האישית שלהם גם מחוץ לבית ( בהקשר של קבלת החלטה על קניית רכב- איזו עוזרת מקושרת אליו), ומכאן שהצלחה בקטגוריה זו עשויה לשנות את מאזן התחרות, שלא נוטה כרגע לטובת אמזון בהקשר הניידות.
התחרות היא כבר מזמן לא על הבית, או על הרכב שלכם, היא על האוזניים. מי שתהיה שם יותר תצליח לשלוט על כל הדאטה והשירותים של המשתמש.