יש הרבה סיבות סטטיסטיות שמראות למה שירותי voice חשובים למותגים, כשמדובר במספרים שמנבאים את האימוץ הגובר של המשתמשים אבל לא באמת מספרים את הסיפור. הנה הסיבות האמיתיות.
לאחרונה פורסמו מספר סטטיסטיקות תומכות בגדילת שירותי העוזרות הקוליות והאימוץ המהיר.
– גוגל טוענת ש 20% מהשאילתות במובייל נעשות בחיפוש קולי
– חברת המחקר גרטנר טוענת כי עד 2020 כ 30% מהשיטוט האינטרנטי יעשה ללא מסך
על פי קומסקור 50% מהחיפושים יעשו על ידי קול עד 2020
אז למה בעצם עוד ועוד אנשים מאמצים את טכנולוגית העוזרות הקוליות ומכניסים אותן לחייהם ולבתים שלהם?
הנה חמש סיבות פשוטות:
שירותים קוליים מפשטים את הדרך שבה אנחנו מתקשרים עם הטכנולוגיה
לא מדובר בעוד פלטפורמה כמו אנדרואיד או אפל, בעוד מסך של סמארטפון חדש, אלא בטכנולוגיה מאחורי הקלעים שמאפשרת ממשק שיחה שהינו טבעי לבני אדם, תוכנה שלומדת אותנו ומשתפרת, עם חוויות חדשות והרבה מאוד סוגים של מקרי בוחן עבור משתמשים.
המודלים המנטליים שבני אדם ישתמשו בהם כשהם מתקשרים עם הטכנולוגיה הזו יהיו שונים לגמרי, ועם התנהגות חדשה מגיעה פסיכולוגיה חדשה ויורדים חסמים רבים.
אם פעם על מנת שמשתמש יכנס לאתר שלנו כמותג היה צורך שיפתח את המכשיר, יערוך חיפוש, יעבד במוחו את התוצאות, יבחר תוצאה ואז יכנס לאתר – הרי ששירות קולי מפשט מאוד את כל התהליך ומוריד את כל החסמים והעיבוד המנטלי שנדרש לשם כך. השירות עצמו הינו ללא כל חסם.
אם פעם על מנת שנוכל להציג את מרכולת המותג היינו צריכים לעצב את האתר שלנו פר פלטפורמה ולדאוג שיראה טוב על גבי כל המסכים, הדפדפנים והמכשירים השונים, הרי שבעולם קולי אין חסם כזה (על החסמים שכן ישנם- בפוסט נפרד), צריך לעצב את ממשק השיחה אבל אין באמת ממשק גרפי.
שירותים קוליים מהירים יותר
ברגע שיש למשתמש פחות חסמים, הוא מקבל תוצאות מהירות יותר. שירותי קול הינם השירותים המהירים ביותר בקבלת תוצאות כבר היום. אם פעם המידע היה עובר בשירותי הדואר, עבר לאימיילים, לחיפוש ולאפליקציות messaging, הרי שהטכנולוגיה הבאה היא קול.
שירותים קוליים חוסכים זמן
בדיוק בגלל הנקודה הקודמת- הם קצרים יותר ולכן חוסכים זמן למשתמש. דמיינו שאתם יכולים להיות עסוקים עם הידיים במשהו אחד (למשל בישול) אבל לשאול הרבה שאלות אחרות ולקבל עליהם מידע בזמן אמת, או להפעיל טיימר עבור משהו שאתם צריכים לזכור בעוד שעה. קל נכון?
החיסכון בזמן אולי לא בא כרגע בדמות שעתיים פנויות ביום שלכם אבל הוא בהחלט חוסך במטלות קטנות ויומיומיות והזמן הנחסך מצטבר וגדל עם הזמן.
שירותים קוליים מביאים לפרודוקטיביות גבוהה
הטכנולוגיה תמיד היתה בשירות האדם על מנת לתת לו כלים שיעזרו לו למלא את המשימות שלו. בין אם מדובר בכלים שיצר האדם הקדמון על מנת לחתוך עצים למדורה ובין אם מדובר בשירותי מובייל מצליחים דוגמת אובר, שפתר את החסמים שבהזמנת מונית והגעה מיעד א׳ ליעד ב׳.
כך גם בשירותי קול. העובדה שמדובר בשירות שנותן תוצאות מהירות, חוסך זמן ופשוט,ללא חסמים, גורמת לו להביא את המשתמשים שלו לפרודוקטיביות גבוהה ולביצוע יותר ויותר משימות.
שירותים קוליים מחברים את הקהילה מחדש
בדיוק כפי שהסמארטפונים הפכו אותנו לבודדים, וניתקו אותנו מהחיברות האנושית לטובת בהייה במסך, שירותי הקול מחזירים את הצרכנים אחורה, לימים בהם היו יושבים בקבוצה אל מול מקלט רדיו ושומעים יחד, או מדברים יחד על מה שקורה. בדומה לכך, השירותים הקוליים מערבים את המשתמשים גם כקבוצת אנשים ולא רק כיחיד, בין אם מדובר במשפחה, קבוצת חברים או כל אינטראקציה סוציאלית אחרת.
אם אתם אנשי שיווק אתם בוודאי מבינים שהיכן שיש תשומת לב גדולה יותר של צרכנים שם המותג שלכם צריך להיות. העתיד כבר מגיע לכאן, השאלה היא אם המותג שלכם גם.