הנה חדשה מרעננת על סין (ובלי אף מילה על קורונה) – חברת תחליפי חלב מצאה פתרון יצירתי כדי למצב את עצמה ולתת שירות אקסטרא בתחום,שהכניס לה לא פחות מ 2 מליון דולר
אז איך מתמודדים עם תחרות בסין ? חברת תחליפי המזון JinLingGuan הבינה שהיא צריכה למצב את עצמה מחדש בקרב הורים צעירים. מה עושים?
מבינים את קהל היעד שלך ומוצאים מדיה רלוונטית כדי לנסות לפתור את הבעיה שלו ועליה מלבישים שירות מתאים. ומה יותר נכון ממדיה קולית, שמאפשרת להורה צעיר, גם להישאר עסוק עם התינוק וגם לקבל תשובה על כל השאלות השונות שמגיעות איתו?
המטרה היתה לבנות את מותג החברה בקרב הורים צעירים,משתמשים טכנולוגיים. התובנה היתה כי להיות הורה טרי זו משימה מתישה, פיזית ונפשית, ובעיקר עמוסה מאוד.
על פי סקר שערכה החברה כ 62% מאוכלוסית ההורים הצעירים מוטרדים מהיותם הורים טובים מספיק עבור התינוקות שלהם. ישנו הרבה מידע חסר ,ואוכלוסיה זו הולכת הרבה פעמים לחפש תשובות באינטרנט ולאו דווקא בקרב הקהילה שמקיפה אותם. האחוזים עולים אם מודדים אמהות לאחר לידה שסובלות מחרדה זהה (כ 70% על פי המחקר).
הפתרון : JinLingGuan החליטה לייצר ״מומחה״ מטעמה ,מבוסס AI, שיעבוד עם הרמקול החכם של שיאומי (mi smart speaker).
היא שמה לא פחות מ 1200 שאלות ותשובות בנושאים רלוונטים לאוכלוסיה זו (כמו למשל כמה פעמים להאכיל את הילד,מהם מחזורי השינה של התינוק וכדומה). החברה לא קידמה את המוצרים שלה, אלא מיצבה את השירות כשירות ייעוץ מבית המומחים שלה, כשכל התשובות מגובות על ידי אנשי מקצוע. הסקיל פורסם לכלל האוכלוסיה כאשר מספר מצומצם מאוד של רמקולים קיבל גם מתנה לקניית סל תחליפי חלב ומוצרים מבית החברה. התוכנית היתה שעבור רכישה של למעלה מסל מוצרים חודשי, הרוכשים יקבלו גם מתנה.
הקמפיין: במקום להשתמש בכלי המדיה המסורתיים לטובת הקמפיין, פנתה החברה לתוכנית טלוויזיה לילדים (נינגה ישראל, רק בסינית), והדגימה את המוצר שם. התוצאות הפתיעו אפילו אותם – הפעילות יצרה למעלה מ 55 מליון סשנים של שאלות ותשובות , כ 210% יותר מהצפוי וכן למעלה מ 2.2 מליון דולר של מכירות בעקבות כך, מתוכם 10,000 חבילות מתנה ללידה. מרשים.
הנה ציטוט ממי שהיה אחראי בחברה על הקמפיין
Yin Ping, senior media planning manager of Yili Milk Powder Department, says, “The success of this campaign clearly demonstrated how brands can leverage voice technology to interact and communicate on a more personal level – in our case, with young parents. This sets a precedent for the unlimited opportunities of working with smart technology – in our view, this first campaign represents only the tip of the iceberg; our ability to apply JinLingGuan’s 17 years’ of research and marry this with AI means that the possibilities ״looking ahead are limitless
נהוג לחשוב כי המדיה הקולית היא הרבה יותר פרסונלית ולכן קשה יותר לפרסם בתוכה (דמיינו את האלקסה שלכם מציעה לכם לפתע איזה מוצר כשאתם בכלל רוצים לשמוע מוסיקה), אולם מקרה בוחן זה מלמד כי בעזרת הבנה טובה של הצרכים של קהל היעד שלכם ותפירה של שירות רלוונטי, שמוריד חסמים ונותן לקהל בדיוק את מה שהוא צריך (ולא את מה שאתם רוצים למכור) אפשר בהחלט לייצר תנועה מרשימה באמצעות שירות קולי.