בשבוע שעבר הכריזה ענקית החיפוש כי תשקיע 450 מליון דולר בחברת אבטחה לטובת שילוב עם מוצרי הבית החכם שלה.
כבר בתחילת שנות ה 2000 הציגה דיסני באחד מסרטיה את קונספט הבית החכם, אולם רק בשנתיים האחרונות אנו רואים כי התחרות מתגברת וענקיות התקשורת (אמזון וגוגל בראשן) מציעות לא מעט מכשירים,ביניהם עוזרים קוליים, מצלמות חכמות וחיישני תנועה המאפשרים לנו כצרכנים לייצר לנו את הבית החכם שלנו, על פי צורך ולשלוט באוטומציות שונות, ביניהן תאורה, גלאי תנועה ורעש ,עשן וזיהוי פנים.
חטיבת הבית החכם של גוגל – Nest, מציעה כבר היום מגוון רחב של מוצרים, בינהם חיישני טמפרטורה, פעמונים חכמים לדלת, מצלמות, מנעולים וגלאי עשן – כולם עובדים יחד כדי לתת חוויה הוליסטית שנשלטת ממקום אחד מרכזי ומתחברת גם לעוזר הקולי שלהם. אם נסתכל בצורה רחבה על פתרונות האבטחה שהיו עד היום, ניתן בקלות להבין כיצד מיזוג של שני סוגי החברות האלה הוא אך מתבקש.
הדבר היחידי שעדיין עומד בין שותפויות מסוג זה הוא נושא הפרטיות שנוגעת באינטיליגנציה מלאכותית מסוג זה (למשל- מה קורה לתוי הפנים שמזוהים בכניסה לבית שלכם? או להקלטות הרעשים שמגיעות מהבית וכדומה). שירותי האבטחה של גוגל ירצו לאחסן את הכל בענן שלה, כשירות משלים של שמירת הקטעים ממצלמות האבטחה, או ההקלטות הקוליות שמתבצעות על ידי המכשירים החכמים.
כעת מכריזה גוגל כי תשקיע 450 מליון דולר בחברת האבטחה ADT, מה שיקנה לה כ 6.6% בחברה. השותפות תאפשר לחברה למכור את מכשירי ה nest של גוגל בתור מערכת אבטחה ושתי החברות יקצו כל אחד כ 150 מליון דולר לטובת שיפור מערך המוצר, השיווק והשירות. כמו כן נראה כי גוגל כבר נערכה להתראות על מכשירי אבטחה חכמים במסגרת העוזר הקולי שלה והרמקולים החכמים שנמצאים בבתים ומה שנדמה עד היום כהקלטות ״בטעות״ הן בעצם הקלטות שנגרמו כתוצאה מהקשבה למכשירי חכמים דוגמת גלאי עשן וכדומה.
כבר היום לקוחות יכולים להתקין בעצמם חלקים חכמים מהצעת הערך של גוגל אולם מבחינת חדירת שוק עדיין מדובר במספרים קטנים ואין ספק כי שילוב עם חברת אבטחה בעלת מערך של 20 אלף טכנאים יביא לה פריסה רחבה יותר ומגוון לקוחות בתחום העסקים הקטנים בינוניים ואפילו בסקטור הפרטי.