מחקר חדש של ספוטיפי קובע שאודיו דיגיטלי מייצר יותר הנעה לפעולה ומעורבות מטלוויזיה או רשתות חברתיות
מי לא מכיר את ההרגשה הזו, כשמגיע שיר מוכר, או אחרי פודקאסט מרתק , של התרוממות מצב רוח? על פי מחקר חדש של ספוטיפי, יש הסבר נוירולוגי מדעי.
ספוטיפי בדקה את הפעילות המוחית בעקבות האזנה לאודיו ומצאה שאינטראקטיביות ופרסונליזציה הן שתי נקודות מפתח עיקריות בנסיון לגרום למשתמשים (מאזינים במקרה הזה) למעורבות גבוהה יותר עם התוכן.
חלקים שלמים של סאונד, בינהם הווליום שבו אנו שומעים, הפיצ׳- הקצב ועוד מגוון של פרמטרים נקלטים אצלינו באופן חושי שמעורר לא רק רגשות מיידים אלא גם מאוחסנים בזכרון לטווח ארוך. למה זה חשוב? למפרסמים של ספוטיפי זו עובדה חשובה מאוד.
יחד עם כלים אינטראקטיביים שהחברה מפתחת בינהם סקרים והיכולות האינטראקטיביות של פודקאסטרים לשוחח עם הקהל שלהם, ה״שווי״ של תשומת הלב של המאזינים עולה, ובעקבות כך גם ההכנסות הפוטנציאליות של החברה ממגוון אפשרויות האודיו שהיא מציעה ליוצרי התוכן שלה וגם למפרסמים.
ספוטיפי מצאה גם שהאזנה לאודיו דיגיטלי היא בעלת אימפקט חזק יותר מהרדיו המסורתי והוכיחה זאת על פי מספר מטריקות שונות , דבר שמחזק את החשיבות שבהצעה פרסונלית. אם תחשבו על זה רגע, אם הפלטפורמה תדע להשמיע לכם פרסומת רלוונטית בתוך פודקסאט, סביר יותר שתזכרו אותה מאשר כל פרסומת רנדומלית אחרת שתשמעו ברדיו, שלא מכיר אתכם ואת ההעדפות האישיות שלכם/
ספוטיפי טוענת שהיא יכולה לייצר הנעה לפעולה ב 20% יותר מהמתחרות שלה, וחובת ההוכחה עליה, אבל אין ספק שבקרוב, כל מוסיקה או פודקסאט שתשמעו יתווספו לפרופיל האישי שהחברה אוספת עליכם, ואל תתפלאו אם בקרוב תקשיבו לפודקאסט ו״במקרה״ תשמעו פרסומת בנושא שבמקרה חיפשתם אתמול באינטרנט.