ספוטיפי החלה בפרסום קולי באנגליה עבור חברת הקוסמטיקה Nars. הפורמט הפעם שונה מזה של שנה שעברה (עם הקמפיין של יוניליבר שהיה אינטראקטיבי) והוא מגיע על רקע העובדה שרוב אנגליה עדיין נמצאת בבתים עקב וירוס קורונה.
ההזדמנות
הקמפיין החדש רץ על גבי ספוטיפי בפלטפורמות של אמזון וגוגל (על גבי הרמקולים החכמים). הפרסומת מסתיימת עם הצעת ערך – בקשו מאלקסה או גוגל דוגמית חינם ותקבלו אותה עד הבית. כאמור מדובר במוצרי קוסמטיקה כמו שפתון, סומק או אפילו דאודורנט. ברגע קבלת הבקשה הרמקול החכם יעביר את המשתמשים לשירות שיבקש את הפרטים המזהים (כמו כתובות ופרטים אישיים). משתמשים שכבר רשומים לשירות לא יתבקשו לעבור את הזיהוי ויקבלו אישור מיידי שהמוצר נשלח אליהם.
על מנת לייצר שירות מסוג זה עבדה ספוטיפי יחד עם Nars וחברה נוספת בתחום הקד״מ, אולם עבורה סוג כזה של פרסום מהווה כר ניסוי מצוין לעתיד. באוסטרליה ניסוי דומה שבוצע מטעם קוקה קולה הוגדר כהצלחה מסחררת (עוד לפני עידן קורונה).
ספוטיפי בוחנת ברצינות את האפשרות של מוניטיזציה על גבי האודיו שלה שמוזרם למליוני משתמשים בעולם, והעולם הקולי הוא כר נרחב שמאפשר הנעה לפעולה קלה יחסית של מאזינים וחיבור חזק (וקולי) למותגים בקלות יחסית. הקהל כבר שם. עם התגבור המסיבי של הפודקאסטים וחברות התוכן שהיא קונה, אין ספק שנאמנות המאזינים רק תלך ותגדל, מה שיאפשר יותר זמן אוויר למכור עליו פרסום קולי מסוג זה.
הניסוי
השוני הפעם בסוג הפרסומת הוא שבסופה מגיעה ההצעה לסמפל אמיתי בחינם, לעומת הקמפיין האינטראקטיבי הקודם של שנה שעברה מכיוון יוניליבר. בפעם ההיא בסוף הפרסומת נשאלו המאזינים אם ירצו להאזין לפלייליסט שנערך על ידי המותג, אישור היה מעביר אותם אוטומטית לשם. לא מאוד ברור מה הצעת הערך במקרה כזה, מלבד עוד שכבת מיתוג, אולם נראה כי ספוטיפי בהחלט מייצרת עוד ועוד פלייליסטים כאלה, גם עבור המקרה של Nars.
השוק
הניסוי הנ״ל דומה מאוד לניסוי דומה שערכה רשת NPR עם פרסומות קוליות לפני מספר שנים. גם אפליקציית פנדורה המפורסמת ניסתה לממש דבר דומה. בשני המקרים בסוף הפרסומת נשאל המאזין אם ירצה לשמוע עוד, ובמידה שכן המערכת הפרסומית תדע לתת עוד מידע וכמובן לאסוף פרטים על התנהגות המשתמש על מנת לעשות אופטימיזציה בעתיד.
במקרה של NARS מדובר רק על קהל יעד אנגליה, שנמצא כרגע בבתים. שוק הקוסמטיקה בנוי על נקודות ריטיייל בצורה חזקה , שכן בדרך כלל ניתן להתנסות במקום ולרכוש. האופציה הזו בזמן קורונה כבר לא רלוונטית ולכן הפתרון של ניצול המדיה הקולית הוא קלאסי ושני הצדדים מרוויחים- החברה תוכל לשלוח סמפלים, והצרכן לא צריך לעשות הרבה יותר מלתת כתובת ולהגיד כן. מן הצד השני מרוויח המפרסם פעמיים- משום שנוסף על קידום המכירות הוא גם אוסף לידים באופן קולי.
אם הניסוי יצלח ויעלה את מכירות הקוסמטיקה הרי שצפוי עתיד די ורוד לעולם הפרסום הקולי, שכן כמות הדאטה במקרה הזה עולה ערך מונים על פרסום קלאסי ברדיו כפי שהכרנו אותו עד היום.