שנת 2018 תרשם כשנת הצמיחה של טלוויזיות חכמות בזכות שירותי הסטרימינג והעוזרות הקוליות של אמזון וגוגל.
מחקר שערכה חברת IHS Markit מצא כי 70% מהטלוויזיות שימכרו השנה הן טלוויזיות חכמות, לעומת 45 % בשנת 2015. עם המעבר לצריכת שירותי טלוויזיה בסטרימינג.
כרגע אנדרואיד שולטת בשוק, מה שהופך את גוגל למובילה מבחינת האינטגרציה לשירותים קוליים. גם סמסונג, שנחשבת למובילה בתחום הטלוויזיות החכמות, מתכוונת להשיק אינטגרציה מלאה עם ביקסבי, העוזרת הקולית שלה, ואילו אמזון נמצאת בבעיה יחסית עם הfireTv מבחינת נתח שוק.
השאלה המעניינת היא מי יוביל את השוק הזה שכן גם עם אלקסה ניתן להדליק ולכבות את הטלוויזיה, אולם אינטגרציה עמוקה עם שירותי סטרימינג תוכל לשנות את החוויה כליל ולאפשר שליטה קולית מלאה.
כיום ,ניתן לעשות קונפיגורציה שתאפשר לאלקסה לשלוט גם על השלט ולהחליף ערוצים,אולם התהליך אינו אינטואיטיבי לרוב המשתמשים ולכן סביר שהרוב הגדול ישאר עם הפקודות הבסיסיות בלבד. לעומת זאת, קיום העוזרת הקולית של גוגל כבחירת דיפולט במכשירי אנדרואיד (שאינם סמסונג) תאפשר לגוגל לקחת את השוק הזה, ולנסות להכנס לבתים של המשתמשים ביתר קלות.