לפני הכניסה לעולם הפודקסאטים ולאור הגדילה המואצת של השוק הזה, בדקה ספוטיפי את ההנחה שפודקסאטים יעשו קניבליזציה לשמיעת מוסיקה, אם יושמו על אותה הפלטפורמה.
כבר כתבתי בעבר על הפוטנציאל של שוק זה, בהינתן כי הפרסומות יהיו אינטראקטיביות וכי ישנם כלים חדשים לטרגוט של קהלים מפולחים טוב יותר מאשר ברדיו המסורתי, הרי שמדובר בהזדמנות לשוק הפרסום וכן בהזדמנות כבירה ליוצרי תוכן שאילולא הפורמט לא היו מוצאים את עצמם בתחום.
אז ספוטיפי ביקשה לבדוק האם יש קורלציה בין הרגלי ההאזנה למוזיקה לבין ההאזנה לפודקאסטים על גבי הפלטפורמה שלה.
האם יש קשר? האם אחד מגיע על חשבון השני?
הממצאים מעניינים – מסתבר כי לא זו בלבד שקיומם של פודקסאטים על הפלטפורמה אינם גורעים מהשמיעה המוסיקלית, אלא שאנשים מפנים זמן נוסף ביום על מנת להקשיב לפודקאסטים – כלומר השימוש הכולל במוצר גדל.
המחקר בדק משתמשים אשר אימצו את פורמט הפודקאסטים במהלך חודשיים משמיעת הפודקאסט הראשון שלהם, ו״מאמצים״ הוגדרו ככאלה ששמעו לפחות שעה אחת ו- 3 פרקים .הממצאים הראו שהוספת תוכן הפודקסאטים למערכת הגדיל ב 20% את הזמן הממוצע בשימוש בספוטיפי.
לאחר שגילתה כי אין קניבליזציה הבינה ספוטיפי כי עבור התוכן החדש אנשים פינו זמן ייעודי, והקשיבו לפודקסאטים בעיקר בימי חול, בזמן נסיעה לעבודה, ואילו מוסיקה נצרכה יותר בערב ובסופי שבוע.
ממצא מעניין נוסף הוא מספר שעות ההאזנה– כאשר מוסיקה עומדת על כ 5-6 שעות שבועיות לעומת 2 בלבד עבור פודקסאטים (כנראה בגלל סוג המאמץ השונה שנדרש לכך מבחינה קוגניטיבית).
ואם שאלתם עצמכם איזה תוכן מהווה שער כניסה עבור משתמשים הרי שמדובר על תכנים כמו קומדיות או סיפורי מתח, ומשם משתמשים נחשפים לעוד סוגים אחרים.
ספוטיפי הגדילה לעשות ופיתחה את מנוע למידת המכונה שלה כך שידע להמליץ על סוגי תוכן פר משתמש והצליחה לחזות ב 96% של דיוק על איזה תוכן להמליץ. על פיה, המלצות התוכן שלה אכן איששו את הרגלי ההאזנה כפי שנמדדו בתחילת הניסוי.
על אף שכ 21% נמדדו ביולי האחרון כמאזיני פודקסאטים על גבי הפלטפורמה שלה, הרי שהתוכן שהם שומעים הוכפל, מה שמעיד על הרגלי שימוש הולכים ונבנים, דבר שמסביר גם את הרכישות של ספוטיפי בתחום התוכן הזה, ואת הדחיפה המסיבית בממשק עצמו.
אם נסתכל על התחרות ההולכת וגוברת הרי שמאמצי ספוטיפי בהחלט נשאו פרי והיא מתקרבת לאפל בצעדי ענק.