קניות קוליות הן הטרנד החם הבא שמסומן בעולם העוזרות הדיגיטליות.כלל התחזיות מנבאות שקול יהיה הערוץ השלישי בגודלו מיד אחרי קניות באינטרנט ודרך המובייל
כיום voice מהווה גם ערוץ מכירה וגם אנבלר, שמאפשר לאתרים להציע חיפוש קולי או קניה קולית באתר על ידי הוספת הרכיב הקולי.
במחקר שערכה חברת Voisys נמצא בין השאר כי קיומן של העוזרות הקוליות מלמדת את הצרכנים להשתמש בפ׳יצר הקולי, לא רק כדי לקבל תחזית מזג אוויר או הוראות הגעה, אלא גם על מנת לחפש את מה שרצוי, בקלות ובמהירות.
הטכנולוגיה עדיין לא מפותחת מספיק כדי להבין את כלל הצירופים האפשריים בשפה האנושית, אבל אין ספק שהתחזית מראה שאם כיום בארה״ב 66% מהצרכנים מתחת לגיל 45 כבר ניסו לקנות בקנייה קולית, הרי שעכשיו נותר להכניס את שאר העולם למשחק,ולאפשר לצורה חדשה של קומרס להתקיים.
העוזרות הקוליות מתקיימות היום בכמה זירות ברורות מאוד, נשלטות על ידי אפל, אמזון וגוגל, כאשר דרכי ההפצה העיקריות הן דרך רמקולים חכמים או דרך המכשירים הסלולריים.אפל, עם הגן הסגור שלה, שולטת ברמת השימוש פר פלטפורמה, אבל מפגרת בהרבה אחרי גוגל (עם מעל 400 מיליון התקנות על מכשירים ב2018), ואחרי אמזון, ששולטת כרגע בשוק הרמקולים החכמים עם סדרת מכשירי האקו שלה,ועם היכולת לגשת לאלקסה גם מכל מכשיר אנדרואיד או אפל.
מעניין לראות כי ישנה קורלציה בין שימוש קולי דרך רמקול חכם לבין שימוש בעוזרת הקולית גם במובייל.
ברמת הרכישות עצמם גם רואים הבדל בין בעלי הרמקולים החכמים לבין הרכישות במובייל, כאשר ישנה גדילה במובייל של 4.5% מתחילת השנה. כאמורֿ, הרכישה הקולית הופכת להיות גם אנבלר והלקוחות מתחנכים דרך הרמקולים החכמים.
יש לזכור שעדיין מדובר בתחילתו של עידן, כך שניתן להניח שהרכישות המבוצעות הן עדיין רכישות בסכומים נמוכים, או רכישות חוזרות,וכפי הנראה יקח זמן עד שצרכנים ילמדו לבטוח במדיום החדש, ועד שהטכנולוגיה תאפשר להבין בוודאות ולאפשר כל רכישה באשר היא.
מעניין לראות מי יהיו המותגים הראשונים הגדולים שיאמצו את הרכישה הקולית ויוסיפו אותם לאתרים שלהם. בשילוב עם מסך זו יכולה להיות חוויה מונגשת ומעניינת מאוד.