גוגל מצטרפת לאמזון ומכריזה על אופצית הרישום הקולי, המאפשר למפתחים על הפלטפורמה שלה לגבות תשלום חודשי על שימוש באקשנים שלהם
הצורך,שעולה בעיקר ממפתחים עבור העוזרת הקולית של גוגל, הוא לתת למשתמשים אפשרות להרשם דרך הממשק הקולי לשירותים מגוונים, או לפתוח חלקים מהשירות.
כך למשל יוכלו משתמשים לפתוח עוד חלק במשחק טריוויה, לבקש להרשם לשירות מדיטציה בתשלום חודשי ועוד.
השירות יהיה זמין בתחילה רק לארה״ב אולם אמור להתרחב גם למדינות האחרות בהן העוזרת הקולית פועלת.
אקשנים לדוגמא שהחלו להשתמש באפשרות הזו הם Headspace, שירות המדיטציה המצליח, שגובה מהמשתמשים תשלום פרימיום דרך אפליקציה או דרך הממשק הקולי של גוגל. הנ״ל מאפשר חוויה חלקה מכל מדיה אפשרית.
הרעיון של גוגל הוא לאפשר למשתמשים מעבר חלק ככל האפשר בין הפלטפורמות השונות- עוזרת קולית, מסך סלולר ועוזרת משולב מסך. כל הרכישות שבוצעו בין אם דרך מסך או דרך קול זמינות בכל אחת מהפלטפורמות. הנ״ל מתאפשר באמצעות קישור חשבון הגוגל של המשתמש (Google sign in), שהיא פעולה שנדרשת פעם אחת ומקצרת מאוד את חוויה הרכישה- כל מה שמשתמש צריך לומר הוא כן..
גוגל מדווחת כי מותגים כמו סטארבאקס למשל,שהכניסה את מתודת הכניסה עם חשבון גוגל כחלק מתוכנית הנאמנות שלה הצליחה להמיר פי שניים מהמשתמשים שלה החל מ login ועד לרכישה בעזרת מתודה זו.
צעד זה מגיע בנוסף על שדרוג החוויה הויזואלית של העוזרת הקולית של גוגל, שמאפשרת למפתחים להוסיף חלקי מדיה שנותנים חוויה טובה יותר על גבי עוזרות קוליות שהינן חלק ממסך (דוגמת הלנובו שהשוק זה מכבר ומכשיר הגוגל החדש שיוכרז בשבוע הבא).