שירות קולי חדש מאפשר הזמנת שירותי דרך בצורה קולית, ללא פרטים נוספים, ומהווה צעד חשוב בדרך לקומרס הקולי
חברת Urgently, המפתחת פלטפורמה לשירותי דרך, הכריזה היום על שירות קולי חדש דרך העוזרת הקולית של אמזון.לכאורה, השירות הכי פשוט והכי מתבקש – שירותי דרך קוליים.
מה זה אומר? נניח שנתקעתם בדרך עם פנצ׳ר. במקום לחפש את המספר של שירותי דרך, להתקשר,להמתין וכל התהליך המתיש,פשוט מפעילים סקיל של אלקסה ומבקשים שירות דרך. הסקיל אינו דורש פרטים מזהים או כרטיס אשראי, משום שמתממשק ליכולות התשלום של אמזון, ומקבל את פרטי הלקוח מהם, ולאחר סט שאלות קצרצר,הזמנתם שירות החלפת גלגל. פשוט, בלי המתנה, בלי להסתבך.
החברה, שכבר פרוסה בארה״ב עם שירותי הדרך שלה, מאמינה כי שירות מהסוג הזה צריך להיות פשוט כמה שיותר ולהוריד חסמים ותסכולים של הלקוח. אמזון נותנת פתרון מלא במובן זה. בהפעלת הסקיל הלקוח מתבקש לאשר כי פרטיו יועברו לנותן השירות (כולל ה Amazon Pay שלו) וזהו. לא מקלידים, לא נרשמים, ואין אפליקציה סלולרית. רק קול.
שירות מהסוג הזה הוא רק סנונית ראשונה של שימוש בתשתיות של אמזון שנותנת במובן זה פתרון הוליסטי של הפלטפורמה הקולית בהקשר של רכב, שירות סליקה נוח וגם דאטה של לקוחות לטובת השירות. זוהי דוגמא מצויינת לווין ווין של כל הצדדים – אמזו מרחיבה את הנגיעות היומיומיות עם העוזרת שלה לעוד תחומי חיים נוספים, חברות מוצאות פתרונות יצירתיים ומקבלות צ׳אנל נוסף לטובת כך ואילו הצרכנים מקבלים שירות יותר טוב, שמוריד חסמים ומפשט להם את בעיות היום יום.