אחרי הכל, גוגל היא גוגל. קמפיין מעניין חדש שמגיע דווקא מהודו, מראה דרך יצירתית לנצל את הפלטפורמה הקולית של גוגל לטובת משווקים.
על מה מדובר?
דמיינו עולם שבו כל האישיות של העוזר הקולי שאתם משתמשים בו, במקרה הזה, הגוגל אסיסטנט שלכם, משנה את האופי שלו. חברת הממתקים קדבורי החליטה לייצר כזה בדיוק ולחבר את ערכי המותג של חטיף השוקולד שלה לאישיות קולית בדמות שיחה. כל מה שצריך הוא לבקש מגוגל אססיסטנט Eat a 5 star (לא עובד כרגע מחוץ להודו, שם הקמפיין רלוונטי ואם תשאלו אותי אזי גם ה A/B test המוצרי הטוב ביותר לאור נתוני השימוש), ואז גוגל יכנס למצב של Do nothing mode. זה השלב שבו מתחלפת האישיות ועל כל שאלה יקבלו המשתמשים תשובה ברוח המותג וברוח האספירציה ל״לא לעשות כלום״..
נשמע משעשע (וגם משעשע לפרקים בפרסומת), אבל מעניין לראות האם ישפיע על מכירות וכמה שיח יעורר. לפעמים גם לדבר על זה זה מספיק ברמת חדירה למודעות הקהל. השלב הבא אני מניחה הוא רכישה.
מדובר כאן על מצב של ווין ווין שכן גוגל מלווה את קדבורי והשתיים הולכות יד ביד אל עבר עתיד שאינו ידוע אבל הוא בהחלט כיוון מעניין מאוד בשילוב של קמפיין שיווקי דרך פלטפורמה קולית. לטענת מנהל השיווק של קדבורי, המטרה היתה לאפשר בריחה מהמציאות , הפסקה מהחיים, כמו שאומר הסלוגן של המותג, ולאפשר אתנחתא קומית. עם זאת שווה לזכור, אל מעבר לגימיק, שלקוח צריך לקבל ערך מחוויה קולית כדי לחזור אליה, ולכן ימים יגידו אם זה סוג של קד״מ או סוג של התחלה של מערכת יחסים.
פרסונה קולית כמו של קדבורי היא דרך לדבר עם הלקוחות שלך ועל הדרך גם לקבל מהם הרבה מאוד דאטה שיכול לחזק את ערכי המותג. גם אם לא תשפיע ברמת השימושים הרי יש סיכוי טוב להניח שפעילות שובבה וקולית, ראשונה מסוגה למיטב זכרוני, תתן הרבה ערך של למידה לפעמים הבאות וליכולות המתפתחות של התחום גם במובן של מתן ערך אמיתי ללקוח בתצורה של שיחה עם המותג.