אם עד היום לא היינו בטוחים, דוח חדש על נתוני השימוש בעוזרות קוליות בארה״ב מוכיח שהמהפיכה מתקדמת בצעדי ענק, והצרכנים לומדים להשתמש, ולא רק דרך ערוץ קולי אחד.
הדוח האחרון מבית voicbot.ai בנוגע לשימושים והצריכה של עוזרות קוליות טוען כי השלב הראשון של מהפיכת הקול עבר בהצלחה בנוגע לאימוץ השימוש בעוזרות קוליות, וכעת אנו נמצאים בפתחו של העידן השני,שבו העוזרות הקוליות מתחילות להכנס לעוד ועוד פלטפורמות ומכשירים שסובבים אותנו- צעד נדרש בהחלט כדי להשלים את היכולת לאמץ שיחה עם מכונה בכל קונטקסט שהוא.
השלב השני במהפיכה אמור לכלול לא רק התפשטות למכשירים נוספים שיהיו בעלי יכולות קוליות (כמו למשל המקרר והוילונות שלכם), אלא גם ״חוכמה״ גדולה יותר של המכונה ומנועי הבנת השפה והקונסטקט – כמו למשל מוד הלחישה שהציגה אמזון עם אלקסה,היכולת לדבר מיד לאחר הבקשה הראשונה, ללא צורך במילת ההפעלה ״אלקסה״ או ״אוקי גוגל״ וכו.
ממצא נוסף ולא מפתיע הוא שהסמארטפונים הם עדיין הפלטפורמה השולטת לשימוש בקול– רובם היום חדשים מספיק בשביל לכלול עוזרת אישית -גוגל,סירי או ביקסבי כנאטיב, או האפליקציה של אמזון שמתאימה לכלל הפלטפורמות.
דווקא הנתון המפתיע כאן מגיע מהכיוון של סירי,שמובילה על השאר עם 44% אחוזי שימוש (מי אמר גן סגור), לעומת 30% של גוגל ו 17% של אלקסה, אבל ככלל מדובר על כ 3 מתוך כל 5 צרכנים (כ 61 אחוז מכלל הנסקרים) שמדברים אל המכשיר שלהם לפחות פעם בחודש וכ 25 אחוז שעושים זאת ברמה היומית.
מהם השימושים העיקריים?
חיפוש חיפוש חיפוש. אנשים בעיקר משתמשים בעוזרות קוליות על מנת לקבל תשובה לשאלה, לבקש הוראות ניווט או למצוא מסעדה, ורק אחר כך עבור הפעלת מדיה כלשהי.
המחקר מתייחס לנתונים בארה״ב, שמובילה את המהפיכה, ומעניין לראות כי נתוני השימוש עצמו גבוהים יותר כשזה מגיע לרמקולים החכמים בבית (כ 79 אחוז שימוש חודשי, כ 45.5 אחוז שימוש יומי!) .
דבר נוסף ומעניין הוא שכחצי מהנשאלים משתמשים בעוזרת האישית ברכב שלהם, עם אחוזי שימוש גבוהים גם כאן- כחצי מהנשאלים שמשתמשים בקונטקסט הרכב עושים זאת ברמה היומית.