ביולי האחרון השיקה NBCUniversal את פיקוק, שירות הסטרימינג מבוסס הפרסומות שלה. כביכול מהלך תמוה בהתחשב במלחמת הסטרימינג שבין נטפליקס לדיסני, לאמזון, לאפל ולעוד שחקני ענק בשוק.
אלא שעכשיו מסתבר שהרשת מנסה פורמטים חדשים של פרסום על גבי השירות, כמו היכולת האחרונה החדשה שבעצם מאפשרת למשתמשים לדבר אל הטלוויזיה כאשר יש פרסומת אינטראקטיבית או לדבריהם on demand ad.
הרשת יצאה לאחרונה במהלך גדול עם מפרסמים גדולים כמו יונילבר, לוריאל, סובארו ווירזון , שישתתפו בפיילוט של הפורמט החדש. המטרה היא להעלות את קרנה של הטלוויזיה כפורמט פרסומי, ולאפשר אינטאקציה ומדידה שלה עם רמת ההנעה לפעולה של הצופים (דבר שעד היום לא היה ניתן לכמת אותו הלכה למעשה, אלא רק לספור כמות חשיפות או צפיות, על פי מדד מוערך בלבד).
איך זה עובד? הרעיון הראשוני שיכנס לטסט הוא פרסומת שתאפשר קבלת קופון עבור היגד מסוים שיאמר הצופה. למשל פרסומת למוצר של יוניליור שניתן לקנות בחנות, תנחה את הצופה לאמירת היגד כמו ״אני רוצה את הקופון״ . לאחר שהטלוויזיה תקלוט את הקול, הצופה יקבל למכשירו קופון הנחה שיוכל לממש בקנייה.
המהלך מגיע על רקע חדירת הרמקולים החכמים לבתים, ועימם טלווזיות חכמות. קומקאסט, חברת האם של NBCUNIVERSAL, חילקה זה מכבר שלטים חכמים לשירותי הסטרימינג שלה, דבר שעשוי אף לזרז את מה שאנו קוראים voice commerce, היכולת לקנות בעזרת הקול ותופעה שנראה כי יש בה עניין מתגבר לאור מגיפת הקורונה.
שירותי סטרימינג מבוססי פרסומות הוא שוק שרק הולך וגדל בארצות הברית, עם גדילה של 31% בשנה .
פיקוק עצמה סגרה עסקאות בשווי של 80 מליון דולר ונראה שלהרבה אמריקאים עדיף לראות פרסומות מאשר לשלם מנוי חודשי, בפרט בימי קורונה.
השאלה המעניינת היא איך ואם תצליח פיקוק למנן את הפרסומות האינטראקטיביות (כרגע מדובר על 5 דקות של פרסומות אינטראקטיביות במהלך שעה) וכמה מזה יצליח אכן לעורר הנעה לפעולה אצל הצופים. עבור עולם הפרסום מדובר בדאטה מסוג חדש ומעניין שכדאי לעקוב אחריו.