מחקר חדש מראה כי הטרנד הבא בחיפוש הוא חיפוש קולי, אחוזים ניכרים מהאוכלוסיה כבר מתחילים להשתמש בו ברמה היומית. השאלה היא- האם האתר שלכם מותאם לכזה?
מחקר חדש מבית Global web index מפרסם נתונים על הטרנד החדש בעולם החיפוש – החיפוש הקולי.
הטענה המרכזית (והברורה) היא כי יכולתם של המכשירים החכמים היום, ובעיקר של דפדפני הכרום והעוזרות האישיות המוטמעות בהן היא זו שמניעה קדימה את התנהגות המשתמשים, בעיקר בסגמנטים הצעירים יותר שבין 20-30 והיא זו שמחנכת את השוק ומהווה סף כניסה לשוק הרמקולים החכמים והחיפוש דרכם.
המחקר נערך על מדגם גלובלי ובין הממצאים המעניינים ניתן לראות כי כ 27% אחוז מהאוכלוסיה משתמשת כבר היום בחיפוש קולי (כאשר אסיה מובילה ואחריה ארה״ב ואנגליה, בעיקר בקהלים צעירים כאמור).נתון זה צפוי לעלות משום ש 40-60% מהנשאלים מתכוונים לשדרג את הסמארטפון שלהם בזמן הקרוב, כך שניתן להניח שכל סמארטפון חדש יגיע כבר עם עוזרת אישית בילד אין- מה שיעלה את השימושים בהתאמה.
מבין הנשאלים נמצא כי ל 17% מהאוכלוסיה יש כבר רמקולים חכמים ו 34% מתכוונים לקנות אחת בקרוב (מי אמר סיילים של עונת החגים?), מה שיביא אותנו למצב שבו כבר בעתיד הקרוב לחצי מהאוכלוסיה בעולם תהיה היכולת לחיפוש קולי.
מה זה אומר בעצם? שיש כאן טרנד הולך וגובר של האוכלוסיה הצעירה לאופן שימוש שישנה את עולם הקומרס כפי שאנחנו מכירים אותו היום. אמזון כבר הבינה זאת וביססה את האסטרטגיה שלה בארה״ב על העקרון הנ״ל (בעוד שגוגל מתבססת על מוניטיזציה של מידע, אמזון מתבססת על מוניטיזציה של היוזר עצמו, וגם התשתית שלה מתאימה יותר).כך או כך, טרנד החיפוש הקולי יתן כוח לחברות שמאמצות את החיפוש הקולי על גבי האתרים שלהם ויביא יותר טרפיק ויותר רכישות.
דבר נוסף העולה מהמחקר הוא אי הבהירות לגבי המידע שאוסף המותג על לקוחותיו בצורה קולית – מה למשל יודע הברנד על מה שאני מחפשת לעומת הפלטפורמה (אמזון או גוגל) שיודעת מה אני מחפשת? נדרשת פה עבודה רבה שכן עדיין לא ברור לצרכן מה נאסף עליו ובאיזו דרך (הרבה יותר קל לחפש כל דבר על ידי קול מאשר על ידי כתיבה), ומותגים יצטרכו לדעת להיות שקופים ככל האפשר עם לקוחותיהם בעולם הקולי.
רוצים לדעת עוד על איך להתאים את האתר שלכם לחיפוש קולי? הרשמו לניוזלטר שלנו או לעמוד הפייסבוק לקבלת עדכונים.