מחקר חדש בארה״ב מצא כי השימוש הגבוה ביותר והרלוונטי ביותר בעוזרות קוליות קורה ,איך לא, ברכב שלנו
המספרים בארה״ב (על פי דוח של voicebot) מדברים על כ 77 מליון איש אשר עושים שימוש בעוזרת הקולית שלהם ברכב, לעומת 47 מליון שעושים שימוש דרך רמקולים חכמים.
אם חושבים על כך המספרים הגיוניים, שכן המצאות ברכב, עם ידיים תפוסות ועיניים תפוסות, זהו המצב האולטימטיבי לקבלת שירות קולי מכל סוג שהוא. בין אם מדובר בשירותי ניווט, מוסיקה, או אפילו שליחת סמס והתקשרות לאדם אחר.
כמו כן יש לזכור כי ברכב אין כמעט צורך בעוזרת קולית יעודית, מאחר ויש אחת כזו בכל סמארטפון כיום, מה שמקל על החדירה ומביא להתאמה מלאה של השירות לקהל היעד.
על אף זאת ניתן לראות שלא רק גוגל ואמזון מעוניינות להכניס את העוזרת שלהם לרכב, אלא גם יצרניות המכוניות מנסות להביא עוזרת קולית משלהם, שתאפשר עוד יותר פעולות שהן רלוונטיות למודל וליכולות של הרכב עצמו, יחד עם אינטגרציה לאחת מהעוזרות הפופולריות. מבחינת שימושים, 68 אחוז מהמשתמשים עושים זאת לפחות פעם בחודש, ואם נשווה זאת לשימוש שלהם בעוזרת אישית דרך הסמארטפון הרי שמדובר בפער זניח יחסית (של 62 אחוז).
גם על פי ההכרזות האחרונות בתערוכת ces ניתן לראות כי התחרות מתחממת בעיקר סביב מקרה הבוחן של עוזרת קולית ברכב, שכן זה הצורך המיידי והברור של השוק לטכנולוגיה זו.
הטכנולוגיה לא חדשה, היא פותחה כבר ב 2004, בשיתוף פעולה של של IBM יחד עם הונדה, אבל אפשר לומר שרק היום היא מבשילה, יחד עם מערכות כמו קאר פליי של אפל, או אנדרואיד אוטו, שמאפשרות כבר חוויה שאינה רק קולית, אלא מולטי מודל- הכוללת מסך שמותאם לרכב ולמצב הנהג ומאפשרת לתקשר בקול, ולראות על המסך רק מה שרלוונטי לך באותו הרגע, ומשפרת את חווית הנהיגה בכך שהופכת אותה לבטוחה יותר.