השירות הציבורי מתחיל לגלות עניין בטכנולוגיה הקולית ומספר מדינות כבר עובדות על מתן שירותים קוליים עבור האזרחים שלהם
בין המדינות אסטוניה, שהכריזה לאחרונה כי תאפשר לכל אזרח לפנות אליה דרך אלקסה, סירי או העוזר הקולי של גוגל. אסטוניה, שנחשבת למתקדמת יחסית, כבר מחזיקה בשירותים דיגיטליים רחבים באינטרנט, דבר שיאפשר לה בקלות יתר להציע את השירות גם על גבי כל אחת מהעוזרות הקוליות שיש בשוק.
הרעיון הוא להתחיל משירותים כמו חידוש דרכון, אבל לאפשר בסופו של דבר את כל הקשת הרחבה של השירותים שמציעה הממשלה לאזרחיה, עד לרמת תשלומי מיסים. לנ״ל חשיבות עצומה לחיסכון כוח אדם ומתן שירות טוב יותר לאזרחים, שכן בעזרת שירות קולי ניתן להגיע גם לאוכלוסיות מבוגרות (שאינן משתמשות באינטרנט) וכן להקל את מתן השירות ולהוריד חסמים למינימום.
השירות יזהה את המשתמש – בין אם על ידי טביעות אצבע, טביעה קולית או אפילו תצלום סלפי כהוכחה לזיהוי לקוח, ושם כבר מדברים על משהו יותר מתקדם שבו העוזרת הקולית תיצור גם קשר בצורה יזומה עם המשתמשים (לטובת עדכונים על התהליך , אישורים וכדומה).
לפני כחצי שנה הכריזה גם ממשלה אנגליה שתאפשר לאזרחיה לשאול לגבי השירותים שהיא מציעה ,דרך אלקסה ודרך העוזר הקולי של גוגל. השירות מגיע על רקע של הכפלת מספר המשתמשים בעוזרים קוליים.
גם כאן מדובר על שירותי רווחה, מידע כללי על חגים וחופשות ואפילו מידע על תשלום מיסים וכדומה, והממשלה מצהירה על כ 12 אלף פריטי מידע שיתמכו דרך השירות הקולי.
הצעד דומה לצעד דומה שנעשה במספר מדינות ארה״ב (שם השירות ניתן בעיקר דרך אלקסה, שהיא הפופולרית יותר ביבשת).
גם בישראל עצמה מנסה הרשות לתקשוב לייצר מאגר טיוב נתונים עבור השפה העברית, שכך שבעתיד יוכלו המשרדים הממשלתיים לפתח שירותי קול על גבי הדאטה שלהם, למרות שנראה שהדרך עבורנו תיקח קצת יותר זמן.
כך או כך זהו צעד מבורך בקרב כל שירות ממשלתי שמנסה להנגיש את שירותיו בעזרת AI והטכנולוגיה הקולית.