ענקית הסטרימינג כבר עשתה בעבר צעדי לכיוון שליטה קולית וכיום ניתן להפעיל כל שיר מאיזו עוזרת שתרצו, אבל כעת מסתמן כי ספוטיפי מנסה להפעיל עוזרת קולית משלה
תכירו את Hey,spotify.
כבר לפני מספר חודשים, באחד הניסויים שהיא עורכת במוצר שלה ,הציגה ספוטיפי רמקול צף על המסך שלחיצה עליו הפעילה שירות קולי, שבו ניתן לחפש פלייליסט, שיר או אמן ולבקש לשמוע אותו. התוצאות לא היו מדהימות (בטח ובטח לבעלי מבטא שאינו אמריקאי) ומאז האופציה אינה מופיעה בקביעות, לפחות בחשבונות שלי.
עכשיו מתברר כי תחת ההגדרות של המכשיר מבקשת ספוטיפי להפעיל גישה למיקרופון ושמע עבור שירות קולי שהיא קוראת לו hey spotify, שירות שעתיד לעבוד כאשר האפליקציה פתוחה ומכוון כפי הנראה בעיקר למצבי נהיגה. טרם ברור מהן הפקודות הקוליות שניתן יהיה לומר, או איך השירות יעבוד.
זוהי אינה הפעם הראשונה שספוטיפי מנסה להיכנס לעולם הקולי – היא דאגה להתחבר לכלל העוזרות הקוליות (למעט אפל,שידועה במדיניות הגן הסגור שלה והיא גם אחת המתחרות הגדולות שלה בתחום זה) , ואף ניסתה לפתח אביזר פיזי לרכב שיאפשר למשתמשים לשמוע מוסיקה ופודקאסטים בסטרימינג.
גם בדיקה מעמיקה יותר בתנאי השימוש חושפת אישור להשתמש בפרסום קולי שהינו אינטראקטיבי, אולם אין לדעת האם בסופו של דבר יתפתח הניסוי הזה לפיצ׳ר של ממש, שכן גם היום ניתן, דרך אלקסה או גוגל, לבקש שינוי שיר, כך שהיתרון היחסי של ספוטיפי מבחינת המשתמש אינו ברור.
בחודשים האחרונים אנו עדים למגמה של פיתוח עוזרת קולית ייעודית למוצר או שירות, על פני חבירה לפלטפורמות הגדולות של אפל גוגל או אמזון.
מדובר בעיקר ביצרני תוכן גדולים, שהדאטה הקולי עבורם הוא בעל ערך לא יסולא בפז – בשדרוג האלגוריתמים המוצריים ורמת הפרסונליזציה שניתן להגיע אליה. בדומה לכך, הודיעה ה BBC, שהיא מפתחת עוזרת קולית משלה, והיא מורידה את שירותיה מאמזון וגוגל.
ואם יצא לכם להשתמש בשירות הקולי של ספוטיפי, ספרו לי איך זה מרגיש..