לפני כשנה דיווחתי כאן כי תחנת החדשות הגדולה בעולם, ה BBC, מפתחת כפי הנראה עוזר קולי משלה, בשם Beeb, שיתמקד במציאת תוכן מכלל מקורותיה (החברה חולשת על תחנות רדיו וטלוויזיה המשודרות בעולם כולו).
מבין יצרני התוכן היא נחשבת חדשנית וכבר עם יציאתם של העוזרים הקוליים מבית גוגל ואמזון היא דאגה לנוכחות שם ולסקילים יעודיים בחנויות האפליקציות הקוליות.
מה שהיה נראה קודם כמו אסטרטגיה תמוהה (מדוע לארגון חדשות להשקיע בפיתוח עוזרת משלו כאשר ישנן פלטפורמות שכבר נמצאות בבתי המשתמשים), מתגלה כרגע כהחלטת תוכן שעשויה להוות סמן ימני עבור חברות מדיה רבות אחרות. הסיבה העיקרית בראש ובראשונה היא שליטה על כמויות הדאטה ועל חווית המשתמש. המעבר דרך הפלטפורמות לא בהכרח חושף בפניך כספק מדיה את כל הנתונים של המשתמשים, לא כל שכן מאפשר לך להשתפר באופן ישיר ברמה המוצרית.
כעת מסתבר כי ה BBC פיתחו לא רק עוזר קולי, אלא מנגנון conversation שלם, שיאפשר לכל עוזר קולי – החל מאלקסה, דרך עוזר קולי שנמצא ברכב ב.מ.ו וכו, לגשת ולבקש את התוכן הקולי עצמו- כלומר – הם פיתחו מנוע שניתן בקלות להתחבר אליו ולמשוך ממנו את התוכן. צעד זה תומך באסטרטגיה שאומרת שכל הדאטה נשמר אצלהם כיצרן התוכן- גם מי משתמש, כמה ומאיפה, וגם כאמור, לטובת שיפור מנגנון הבנת השפה שלהם, ושליפה נכונה יותר של התוכנית הרלוונטית שמתאימה לבקשה הקולית.
חשוב להבין כי המהלך מאפשר להם גם לייצר מוניטיזציה עתידית על גבי התוכן החדשותי עצמו (שהוא היום אחד התכנים הפופולריים הנצרכים בעוזרים קוליים באופן כללי) .
Beeb הושקה כרגע רק באנגליה, ועל גבי מערכת ההפעלה של ווינדוס וכרגע יתמוך רק בפודקאסטים ומספר תחנות רדיו,חדשות ומזג אוויר, אולם היא עתידה להרחיב את השירות ברגע שיצא מהפיילוט הראשוני.
הקול עצמו הוא גברי (הפתעה נעימה!) ובריטי מאוד, אולם בחברה טוענים כי יבינו את כלל המבטאים באנגליה.
תגובות המשתמשים הראשונים הם כרגע מעורבות מאוד, אולם מעניין לראות כיצד יקבל השוק את העובדה שיש עוזר קולי מופרד עבור ספק תוכן אחד (גדול ככל שיהיה), במקום על הרמקול החכם שלהם, כפי שהתרגלו לצרוך עד כה. זו אינה הפעם הראשונה שבה גוף מדיה גדול מתנגח עם פלטפורמות כמו גוגל או אמזון, אבל בעולם הקולי יש לכך חשיבות אדירה שכן זהו ספק תוכן עצום שעושה תוכן שהינו מותאם ספציפית למדיום זה.