ספוטיפי בפורמט חדש של פרסום אינטראטיבי בקול, וגם גוגל מתחילה להכניס פרסומות ברמקולים שלה
מאז ומעולם, לפחות בכל מה שנוגע לעולם הפרסום, הקהל השבוי ביותר היה זה שמקשיב לרדיו. במשך שנים שמענו פרסומות קוליות, בין שירים, בין תוכניות, אולם קשה לומר כי היתה דאטה מפולחת מספיק על השומע, או יכולת של call to action, כשאתה בעצם שומע רדיו בנסיעה, או תוך כדי עשייה של משהו אחר. כך שהקהל אולי שבוי – אבל ההנעה לפעולה אינה מיידית ולעיתים אף לא אפקטיבית מספיק.
היום הכל משתנה. ספוטיפי,ענקית סטרימינג ,שהכריזה זה מכבר על מאה מליון משתמשים משלמים, מכריזה עכשיו כי היא נכנסת לפיילוט פרסומי עבור קהל המשתמשים החינמי שלה, בו תשמיע קידום קולי (או פרסומת קולית אם תרצו) בין השירים וכן בתוך הפודקאסטים שבפלטפורמה שלה.
החידוש פה, הוא היכולת של המשתמש לדבר אל הפרסומת, ולבצע פעולה. כך כדוגמא ניתן לשמוע קידום של הפודקאסט על להקת הclash, שבו נאמר ללקוח כי צמד המילים ״play now" יעביר אותו לשמיעת הפודקסאט המפורסם. הפרסומת החיצונית הראשונה תגיע מכיוונה של יוניליוור עם AXE (וכפי הנראה תפנה גם היא לפלייליסט בספוטיפי עצמה).
הנסיון נערך רק בארה״ב ורק לקהל המשתמשים שכבר עובד עם השירות הקולי של ספוטיפי, אולם ניתן לראות מגמה מתמשכת גם של שירותים כמו פנדורה ,שכבר אישרה כי תערוך ניסוי משל עצמה מאוחר יותר השנה.
גם חברות כמו גוגל ואמזון לא טומנות ידם בצלחת, ועל אף שאמזון מנסה את כוחה בפרסום בעיקר בפוקוס של קומרס, הרי שגוגל, מוכוונת הפרסום, כבר מציגה על גבי רמקולים חכמים (בעלי צג ובלעדיו) מודעות ממומנות. בהצגת תוצאות חיפוש היא אמנם מראה כי האייטם הראשון הינו פרסום (בדומה לתוצאות החיפוש שלה בווב), אולם בחיפוש קולי הדבר לא מצוין ולכן אין תמיד דרך למשתמש לדעת כי הינו מקבל תוצאה ממומנת.
הדבר מעלה תהיות באשר למודל הפרסום העתידי, שכן כמשתמשים כבר למדנו להתעלם מהמדיה המקורית של באנרים ופופאפים, בין אם על ידי חוסמי פרסומות ובין אם על ידי הרגל של העיניים פשוט להתעלם מהם. אמנם שוק הפרסום עבר כבר מזמן למודלים חדשים כמו תוכן שיווקי, תוכן קשור וכו, אולם כל אלו עדיין לא נכנסו לעולם הקולי, אבל נראה כי הם בדרך לשם ומעניין לראות כיצד הדבר ישפיע על השימוש.
כרגע, מאחר ועולם הקול נמצא עדיין בחיתוליו, סביר להניח כי יקח זמן עד לכניסת המפרסמים הגדולים, מאחר וזהו שלב שבו מתבסס אמון המשתמשים, ומודל פרסומי סביר שיהרוס אותו, אבל מדובר בטרנד שכפי הנראה לא יחלוף, וכדאי לכם לעקוב אחריו.