הפודקאסטים כבר מזמן באופנה, אבל לאחר הרכישות האחרונות של ספוטיפי בתחום התוכן, והמלחמה המתחדדת על כל מאזין בין הפלטפורמות הגדולות, מעניין לראות את המצגת האחרונה מבית אפליקציית הפודקאסטים סטיצ׳ר.
סטיצ׳ר , אפליקציה ושירות לשמיעת פודקסאטים ,הוקמה בשנת 2008, ונחשבת לאחת החלוצות בתחום. ככזו, היא אוחזת במידע ייחודי על הרגלי ההאזנה המשתנים במשך העשור האחרון. כעת היא מפרסמת את הדאטה שזורם אצלה בשירות בדוח מקיף שכולל גם את השפעת הקורונה על הרגלי השמיעה של פודקסאטים בארה״ב.
עיקר המסקנות בדו״ח הייחודי שפרסמו לאחרונה סובב סביב הרגלי הצריכה של המאזינים, רובן לא מאוד יפתיעו את העוקבים אחר התעשיה מקרוב, אולם הדוח עדיין מהווה חיזוק לתנופה שמקבל עולם האודיו.
הגידול כצפוי מטורף בכל המדדים, החל ממספר המאזינים, דרך מספר התוכניות ומספר שעות האזנה.
דבר שעשוי להפתיע הוא סוגי התכנים החדשים שהפציעו לאורך השנים. אם פעם התוכן סבב בעיקר סביב תכניות רדיו קונבנציונאלי מוקלטות, הרי שהיום התוכן התפתח משמעותית, גם בהיקפו ובמנעד הקטגוריות שלו וגם בעומק ההשקעה שמגיע עד הפקות של מיני סדרות ״פשע״ מקומי והיסטוריה .תכנים מסוג זה משנים את התנהגות המשתמשים לטובת התנהגות שמוכרת לנו מעולם הטלוויזיה – צריכה ממושכת של תוכן , הדומה להרגלי ה ״on demand״ שמקובלים בשוק הטלוויזיה ועד לבינג׳ של סדרות אודיו.
הדוח המלא מצורף , הנה עיקרי הדברים:
שמיעת פודקסאט היא חלק מהרוטינה היומית. האזנה לפודקסטים היא כבר מזמן חלק מרוטינת שעות היום של רבים וניתן לראות שפוחתת משמעותית בסופי שבוע וחגים. המאזין הממוצע מבלה 10 שעות שבועיות (!) בממוצע בהאזנה לפודקסטים.
מבוגרים נאמנים יותר .מבחינת דמוגרפיה, למרות שגילאי 18-34 הם המאזינים העיקריים, הרי שבני 35-55 נאמנים יותר לתכניות קבועות. באופן כללי, תוכן האזנה הופך מגוון יותר עם הגיל ,ונשים בגילאי 35-55, נוטות לשמוע מגוון גדול יותר של תכניות ולשמור תכניות כמועדפות.
כמות סדרות האודיו ברמה התוכנית גדולה מ 4 ל מעל 50,000 סדרות, אולם משך פרקי הפודקסאטים באופן כללי התקצרה. (האם מעיד על איכות התוכן? קלות ההפקה? לא נאמר בדוח)
הנאמנות עולה ככל שהשימוש עולה. ככל שמשתמש חדש יותר כך גוברת הנטייה לשמוע פרקים רנדומליים ולא להרשם לפודקאסט קבוע.
הדו״ח מציין את הפיחות בהאזנה בתקופת הקורונה, אך המגמה משתנה לטובה עם החזרה ההדרגתית לשגרה.