ענקיות הטכנולוגיה כבר מבינות שאנחנו הולכים לפתרון היברידי במשרדים, ומפתחות יכולות חדשות בטכנולוגיה הקולית , שיסייעו בעבודה ובפרודוקטיביות. הנה כמה מהן
ארבעה חודשים מאז שהעולם הפסיק להיות מה שאנחנו מכירים והפך את עולם העבודה שלנו למשהו שקיבל האצה של חמש, אולי עשר שנים. כולם התחילו לדעת מה זה זום, teams או google meet, כולם מצ׳וטטים בסלאק וסדר היום הפך ממשהו מאוד מובנה לדבר שמתפרס לו על פני שעות היום, הופך מסינכרוני לא-סנכרוני, ויש הרבה מאוד אנשים שכבר לא רוצים לחזור אחורה לימי ה 8-17 במשרד.
גם בהסתכלות גלובלית כבר מובן לכולם שמשהו השתנה ולא יחזור להיות אף פעם מה שהיה. בין אם בגלל האיום הממשי שבהדבקות והצורך בריחוק חברתי, ובין אם בעליית הפרודוקטיביות שבעבודה מהבית. אבל נראה שהנורמלי החדש הולך להיות משופר ודווקא היברידי. ברור לכולם שיש צורך חברתי שלא ניתן למלא דרך מסכים, שיש שחיקה כאשר אין הפרדה של שעות בית ושעות עבודה, ושהדבר הנכון יהיה כנראה משהו באמצע- עם יום יומיים במשרד והשאר מהבית.
התפתחות השירותים הקוליים עבור חברות ועסקים כבר מעידים על הכיוון שזה הולך אליו, כאשר המטרה היא לענות על הצורך בסנכרון גבוה בתוך המשרד, עם כמה שפחות נגיעה במשטחים ציבוריים משותפים.
אמזון היתה הראשונה להבין את הצורך, ומציעה את Alexa for bussiness שמאפשר להזמין חדרי ישיבות מראש, לזמן או לבטל פגישות וכמובן לנהל את היומן המשרדי דרכה. היא מתממשקת לexchange או לבעלי G-suite של גוגל.
כעת מבשרת גם לוג׳יטק שהיא עושה אינטגרציה עם השירות הנ״ל של אמזון, לטובת ״חדרי זום״ יעודיים במשרדים, שיאפשרו גם למכשירים שלה, שמותקנים בחדרי ישיבות משרדיים, לדבר עם השירות ולאנשי ה IT שבחברה לשלוט על השירות.
זום עצמה בישרה לא מזמן על מכשירים יעודיים, דמויי טבלט, שימוקמו במשרדים ובמשרדים ביתיים ויאפשרו לקבל את כל השיחות דרכה, כרגע עדיין לא חיברה לכך אף אחת מהעוזרות הקוליות ומעניין יהיה לראות באיזה שירות קולי תבחר עבור השירות או שמא תפתח אחד כזה בעצמה.
גם מיקרוסופט לא טומנת ידה בצלחת ומבשרת על כניסתה של קורטנה לתוך אפליקציית הTeams שלה, המשמשת לעבודת צוות. המטרה ברורה – ייעול וקיצור טווחי העבודה על ידי שירות קולי שמאפשר גם חיפוש וגם עזרה ממשית בקביעת פגישות, התקשרות, זימון פגישות ועוד.היתרון הגדול של מיקרוסופט בעניין זה , הוא שהיא כבר מותקנת בהרבה מאוד עסקים וחברות גדולות, וקל יהיה לה יחסית לחדור עם שירותים קוליים גם לתוך ניהול מערך משרדי.
נוסף על כך, וירוס הקורונה חשף הרבה מאוד פערים טכנולוגיים בקרב חברות ענק, בעיקר כאלה שמחזיקות מרכזי שירות לקוחות גדולים, שנאלצים כרגע לעבוד מרחוק, תוך סנכרון מסיבי של המערכות. חברות כאלה, עוברות ויעברו לשירותי ענן, שעל גביהם ניתן יהיה להכניס אינטיליגנציה מלאכותית- שתי עובדות שיאפשרו שילוב של שירות קולי על גביהם- גם ככוח עזר פנימי לתקשורת בין העובדים, וגם ככלי חיצוני שנותן שירות ללקוחות חיצוניים וחוסך לחברה זמן וכסף. דוגמא מצוינת היא העסקה שחתמה גוגל עם וריזון לשילוב האינטיליגנציה המלאכותית שלה על גבי מוקדי שירות הלקוחות של וריזון.
הפוטנציאל לשילוב שירותים קוליים במשרד הוא גדול, אולם ברור כי יתחיל מפעולות פשוטות, החוסכות מגע במשרד, ועד ל״עוזר אישי״ ממשי אשר יהפוך כל עובד לפרודוקטיבי יותר, והעובדה כי אימוץ עוזרים קוליים בבתים בזמן קורונה גדול, הופך את ההזדמנות למושכת יותר, שכן מדובר בטכנולוגיה שאין צורך ללמוד אותה, והאימוץ שלה טבעי, ואינו צורך מאמץ קוגניטיבי נוסף על העובד. בקרוב אצלכם במשרד?