כמו כן כמעט 90 מיליון אמריקאים מחזיקים ברמקול חכם, כך עולה מדוח שיצא לאחרונה על שימוש בעוזרים קוליים בארצות הברית
מחקר שפורסם בשבוע האחרון בארצות הברית, עם מדגם של למעלה מאלף אמריקאים מצביע על שינוי בדפוסי השימוש והאימוץ של רמקולים חכמים. ישנה עליה של 32% משנה שעברה בקניית רמקולים חכמים, מה שמעמיד את מספר המשתמשים על 87.7 מליון, אולם ניכר כי אמזון מתחילה לאבד נתח שוק לטובת גוגל ויורדת מ 61% ל 53% בעוד שגוגל עולה ל 31% נתח שוק.
מעניין לראות כי סונוס, חברת הרמקולים, מתחילה להכנס לשוק ותופסת 2.6% (יותר מנתח השוק של אפל…) .סונוס עשתה אינטגרציה עם גוגל אססיטנט ואלקסה, וכעת היא מכריזה על תחנת רדיו עצמאית שתסופק על גבי הרמקולים שלה, פלייליסטים ערוכים מטעמה – מהלך שעשוי לשנות את סדר העדיפות של המשתמשים, ולהעביר את צריכת המדיה ישירות אליה עצמה, במקום לעבור דרך אחת מהפלטפורמות הגדולות. מעניין לעקוב.
מבחינת מכירת מכשירים הרי שלאמזון יש מקום לדאגה עם ירידה מנתח שוק של 72% בארה״ב ל 53% בשלוש שנים, אולם סביר היה להניח שזה יקרה, בפרט שהיא זו שהובילה את השוק כבר עם יציאתו של מכשיר האקו הראשון, וגוגל נכנסה אחריה לשוק שכבר צריך לחנך פחות באשר לטכנולוגיה הקולית והשימושים האפשריים.
אנו נמצאים בשלב האימוץ המוקדם של עוזרים קוליים ברמקולים חכמים, אולם כבר ניתן לראות ניצנים של שימושים באוזניות דוגמת איירפודס והפיקסל באד החדשים של גוגל, וכן שימושים של עוזר קולי ברכב, או על גבי אפליקציה רלוונטית לנסיעה (דוגמת וויז).
השימושים ברכב ברורים- שמיעת חדשות , פודקאסטים, מוסיקה או שירותי דרך הם המובילים בקטגוריה זו עם אחוזי שימוש של 80% בקרב מי שמשתמש בטכנולוגיה קולית.
דוח של קומסקור מאפריל הזה, שמתייחס לשימושים במדיה ביתית בזמן קורונה, מראה כי חלה עליה של 30% בשימוש של רמקולים חכמים, אולם יש להניח כי מדובר בשימושים שונים מאלה שנהוג בזמנים רגילים. שימושי וידאו ותקשורת דרך רמקולים חכמים בעליה, כמו גם וובינרים או תכנים כמו בישול, בפרט אם מדובר במכשירים עם מסך.