ממש השבוע שחררה סוכנות רויטרס את דוח האודיו השנתי שלה,שמבוסס על סקר שנערך ברחבי העולם, סיכמתי את עיקרי הדברים:
רוב העונים הם בדרגת מנהלים בארגון, בתפקידי מוצר או פיתוח,כאשר 34% מהם נמצאים בסקטור טכנולוגי והשאר בארגוני ממשל (19%), ארגוני חדשות/תוכן (14%) ואחריהם ארגונים פיננסים או משווקים.
העלייה הגדולה בתחום הרמקולים החכמים כבר ניכרת ככל שמתקרבים אל עבר 2023, ובעיקר לאור הקורונה, שהשאירה את כולם בבית, כך שהשימוש רק עלה. שווי השוק, שעמד ב 2017 על 1.57 בליון מוערך ב 2023 בכ 11.79 ביליון דולר – גדילה שלא נעלמה מעיניהם של הנסקרים, שמסכימים כמעט פה אחד (83%) ששוק הטכנולוגיה הקולית עוד לא הגיע למיצוי שלו וכי יש פוטנציאל עצום.
כ 86% אחוז מהנשאלים אישרו כי הם מפיקים או משתמשים בתוכן אודיו לפחות פעם אחת בשבוע.
יתרונות הפורמט הקולי
נוחות ,מהירות וחווית לקוח טובה יותר הם היתרונות הברורים עם למעלה מ50% מהקולות, כאשר כרגע ברור שעבור טכנולוגיה קולית קשה מאוד למדוד את החזר ההשקעה (ROI) ברמה השיווקית. בואו נאמר, שזו השקעה טובה לעתיד, ומי שיהיה שם ראשון, ירוויח יותר.
יצרני תוכן
דוגמת חדשות ופודקאסטים יעדיפו לייצר ולפנות לפלטפורמות שתומכות במסגרת פלטפורמות וערוצי הפצה (למשל, תמיכה בגוגל ואמזון או הפצה בעוד שירותי סטרמינג מלבד ספוטיפי), אגב, ספוטיפי צוינה כערוץ המועדף להפצת תוכן אודיו, דבר שמתחבר יפה לדוח האחרון מבית eMarketer, שמראה כיצד מתחילה ספוטיפי לנגוס בנתחה של אפל בתחום הזה ובהמשך לעובדה כי ספוטיפי מציעה כעת לכל יוצר תוכן לייצר ערוץ משולב מוסיקה מהקטלוג שלה, דבר שעשוי להקפיץ את השימוש בקרב פודקאסטרים מובילים.
58% מיוצרי התוכן אם תהיתם, מייצרים ומפיקים אותו לבד, נתון מדהים כשלעצמו באימוץ מדיה וטכנולוגיה.
אגב תוכן, הסוג הנצרך ביותר (גלובלית) הוא בנושאים טכנולוגים ומיד אחר כך בתכנים בידוריים, כך שאפשר לומר שהרדיו חוזר אלינו אבל במתכונת מחודשת מאפשרת בעצם לכל אחד להקשיב לתוכניות שלו בזמן שלו.
Conversational AI
כ 39% מהנשאלים משלבים ai (אינטיליגנציה מלאכותית) בשירותים שלהם ו 37% משלבים בתוך סקיל או action (אלקסה וגוגל בהתאמה) ואחריה 28% שעושים פודקסאטים. אני מעריכה שכאן קיימת הטיה לבעלי מקצוע, אולם צריך לזכור שהרוב המשיב מגיע מעולם הטכנולוגיה ולכן ממצא זה מסתדר עם שתי העובדות.
אז מה חשוב עכשיו לשוק?
שני דברים מרכזיים עולים מהדוח – האחד ש conversational AI יהיה הדבר הבא בלי כל ספק (עם 84% מהמנשאלים) ואחריו חיפוש קולי.העובדה שרמקולים חכמים הופכים עכשיו למשהו שנמצא בכל בית, ממש כמו הטרנזיסטור של פעם, הופך אותם לערוץ הפצה חזק בעולם, ועל פי סקר זה 70% מהנשאלים משתמשים בגוגלֿ, עובדה שמחזקת יפה את האסטרטגיה הזו של גוגל לעומת אמזון – להיות מנוע החיפוש הגדול בעולם, גם של חיפוש קולי.
מה האתגרים הלאה?
נושא הפרטיות הוא דבר שמטריד 49% מהנשאלים וגם החברות הגדולות מודעות לכך ומנסות לתת פתרונות המאפשרים למחוק הקלטות קוליות כל תקופה או באופן קולי/ידני.
כל נושא הדיסקאברי גם הוא עולה מהדוח, עם קושי של רוב הנשאלים (ובכלל) לדעת כיצד למצוא תוכן קולי, או למצוא תוכן על ידי קול, וזה אתגר שהתעשייה טרם פיצחה. הטרנדים שמופיעים מדו״ח זה עם 67% שחושבים שסקילים ו actions יהפכו לקומודיטי וישתפרו מבחחינת יכולות, עקב התפתחות הבתים החכמים – דבר שיביא איתו לפריחה של התעשייה כולה, גם באיזורי תוכן או מגזרים שאנחנו טרם מכירים או חושבים עליהם.
השוק הקולי טומן בחובו הזדמנויות גם למותגי תוכן (כ 84% מסכימים כי מותגים יכולים להרוויח מנוכחות קולית), ואותו המספר נכון גם עבור יוצרי תוכן וארגוני חדשות ואחריהם יצרני פודקאסטים זו הולכת להיות תעשייה גדולה מאוד, ויש מקום לכולם.