רמזים שהתגלו בקוד של פייסבוק מרמזים על כניסתה לתחרות הגוברת בעולם העוזרות הקוליות והרמקולים החכמים
לאחר שבינואר האחרון סגרה פייסבוק את m, העוזרת הוירטואלית שלה ,שהתבססה על אינטליגנציה מלאכותית, והשמועות על פיתוח הרמקול החכם שלה עדיין לא מבוססות מספיק, נראה כי היא מתעכבת מאחור מעט עם האסטרטגיה הקולית שלה. לפייסבוק רעיון פשוט- שימוש במסנג׳ר שלה כבסיס לתקשורת קולית ,נוסף על הכתובה. כל אנשי הקשר, החברים והמשפחה כבר שם, ובעזרת טכנולוגית ה text to speech וחזרה ניתן יהיה בקלות לאפשר שיחה בין המדיומים השונים – רמקול חכם, רמקול של מכשיר סלולרי וכתיבה. על אף היתרון של פייסבוק מבחינת הסושיאל, הרי שיש לה כרגע בעיית פרטיות קלה (או לפחות תדמיתית) ונוסף על כך היא נכנסת (או מנסה להכנס) לשוק רווי יחסית, בו גוגל ואמזון נכנסות ראש בראש, עם מכירות של 5.4 מליון רמקולים חכמים מצד גוגל ו 4.1 מליון אלקסות מצידה של אמזון (על פי דוח של חברת המחקר Canalys ), זאת מבלי לדבר על סירי וסמסונג, שתיהן ענקיות המגיעות מצד המכשירים הסלולרים, עם קהל שבוי משל עצמם, כאשר לסמסונג יתרון נוסף של קיום מכשירים אלקטרונים נוספים שלה בבית הצרכן.
מדיווחי טק-קראנץ נראה כי פייסבוק מפתחת את שירות Aloha עבור אפליקצית פייסבוק ואפליקציית המסנגר, שעובדת בעצם על זיהוי קולי (מאוד דומה לשל גוגל בניראות),ועל תרגום ההודעה שנשמעת גם לטקסט, כך שבעצם כאשר משתמש אחד מדבר למשתמש שני יתקיימו אופציות קוליות וטקסטואליות במקביל. הנ״ל אמור להתחבר כנראה לרמקול החכם שהיא בונה, שיאפשר גם שיחות וידאו קוליות.
מאחר והכל עדיין בגדר שמועות, וחיטוטים בקוד פייסבוק, אין לדעת בסופו של דבר מה יצא לשוק, והאם הפיצ׳ר ישוחרר קודם לאפליקציות (בינהן גם אינסטגרם) ורק לאחר מכן למכשירים פיזיים (בדומה לגוגל אסיסטנט שהתקיימה קודם במכשירים הסלולרים ורק אח״כ בגוגל הום).