מצד אחד, היכולות של העוזרים הקוליים התפתחו מאוד. עדיין לא מדובר בשיחה רגילה שבין אדם לאדם, אבל אין ספק שהיום אפשר לעשות יותר מלנבוח פקודה אל עבר העוזר הקולי שלכם. הטכנולוגיה כבר יודעת לענות באופן קונטסטואלי, להתחשב בסיטואציה שהמשתמש נמצא בה, במיקום, ובסוג המכשיר ממנו מדבר המשתמש. כל העובדות הללו מביאות מותגים להתעניין ביכולות ולאפשר מגוון שירותים רחב וחדשני מסביב למחשוב הלביש.
מחשוב לביש יכול להחשב אוזניות, משקפיים ושעונים. ברגע שמחשוב לביש כולל בתוכו את העוזר של גוגל או את אלקסה, הרי שניתן לדבר אליו ולקבל גם את מגוון השירותים שהחברה מציעה, אולם גם שירותים אחרים שפיתחו צדדים שלישיים, והשמיים הם הגבול.
ה Echo buds של אמזון למשל ממוקדים על לדגום דאטה של האימונים שלכם, ולדעת לכוון אתכם בהתאם לכך, בעוד שהטרנד הזה אינו חדש ומופיע גם בשעונים של פיטיביט, שהטמיעו את העוזר הקולי של גוגל בנוסף על אלקסה ומאפשרים למשתמש לבחור איזה עוזר קולי ינהל לו את האימון. אפל מצידה משיקה בשבוע הקרוב את תוכנית הfitness שלה, שתעבור עם השעון שלה ותציע תוכנית שלמה עבור שיפור הכושר שלכם יחד עם סירי.
ברמת המשתמש היתרון ברור- מי לא היה רוצה מאמן אישי באוזן שידע להרים ולהוריד בהתאם למה שקורה בפועל באימון? מצד החברה – איסוף הדאטה פותח פתח להרבה מאוד מידע על המשתמש, ההרגלים שלו ואף הבריאות- דבר שיאפשר לאמזון למשל להמשיך את שרשרת המכירות קדימה, אל עבר תחום הבריאות והfitness.
אבל זה לא נגמר רק בעוזרים הקוליים של הפלטפורמות הגדולות. קוראי הניוזלטר שלי יודעים כי לא מזמן שחררה חברת Foursquare את Marshbot, שהיא אפליקציה לבעלי איירפודס, המאפשרת להם לקבל טיפים באשר למקומות פיזיים, מעין סוג של מדריך אודיו מודרני אם תרצו. גם אמזון כבר יודעת לאפשר ניווט דרך האוזניות שלה בסניפי whole foods. מדובר בחוויה שלא זו בלבד שהיא משחררת אותנו במצבים שבהם הידיים שלנו עסוקות במשהו אחר, אלא שהיא גם בעלת ערך רב למשווקים ומותגים, שמחד יכולים לאפשר לנו נגישות ומסע לקוח טובים יותר עם המוצר שלהם, ומאידך מקבלות תמורת זאת מידע בעל ערך רב על הלקוחות, מידע שכיום אין אליו גישה כלל.
בשנת 2019 מכרה אפל איירפודס בשווי של 6 בליון דולר, ואם תוסיפו לזה את האוזניות של גוגל, אמזון ושאר חברות האודיו, הרי שקל מאוד לעשות את החישוב- זה לא טרנד שהולך להעלם. קיומן של אוזניות בלוטות׳ מקל עלינו כמשתמשים את החיים, והנוחות שתתאפשר באמצעות הטכנולוגיה הקולית והשימושים שלה שייושמו בתוך המחשוב הלביש, רק תגדל, ותשנה את מערכת היחסים שלנו עם הסלולרי שבכיס.
זה כבר לא מי ימכור יותר אוזניות, במשחק של הפלטפורמות הגדולות, אלא מי תשכיל לייצר את מערכת היחסים שלנו עם המוצר הקולי ,כך שיתקיים איתנו בכל פינת רחוב ובכל פעם שאנחנו עם האוזניות עלינו.
אני סבורה כי השנה הבאה הולכת להיות שנת המחשוב הלביש במובן זה, שבו לא רק המוצר הפיזי הוא יותר טוב- מנטרל רעשים, מחזיק זמן ארוך יותר וכו, אלא גם השימושים שנראה עליו יהיו רחבים יותר ויכללו חוויות שהן מרובות מסכים (multi modal) ומעבירות את תלות המשתמש גם החוצה, אל מעבר לרמוקלים החכמים,שהיו עד כה נקודת הכניסה לעולם העוזרים הקוליים.