עולם העוזרות הקוליות מתחמם ויצרניות הרכב לא מחכות לאמזון או אפל ומפתחות עוזרות משלהן.מי תנצח?
בהמשך להכרזתה של אמזון כי תפתח את שירותי אלקסה עבור מפתחים על מנת להכנס לכל רכב, מסתבר שיצרניות הרכב לא מחכות, ומפתחות עוזרות קוליות משלהם.
BMW הכריזה לאחרונה כי היא עתידה להוציא בקרוב מערכת לרכב אשר תכלול עוזרת אישית מטעמה בילד אין. העוזרת תדע לענות על שאלות כלליות ולהפעיל מוסיקה (כמו רוב העוזרות האישיות), אולם היתרון המשמעותי שלה יהיה אינטגרציה מלאה לרכב (שאלות כמו כמה שמן חסר למשל), ולמידה של הנהג. כך למשל כאשר הנהג עייף, תדע המערכת לעבור ל vitality mode – תשנה את הטמפורטורה, סוג המוסיקה ואף תוכל לבצע שיחה אוטו טית למספר מוגדר על מנת להשאיר את הנהג ער. העוזרת תתמוך ב 23 שפות ועתידה לצאת במאי 2019 בארה״ב ובמספר ארצות באירופה. היא מחוברת לאקסה ואף מאפשרת אינטגרציה לשירותי מיקרוספוט השונים ובינהם שיחות סקייפ.
לעומתה, מרצדס מכריזה גם היא על עוזרת אישית, הפעם מבוססת על טכנולוגיה שפיתחה חברת הסטארטאפ soundhound. החברה, שהחלה את דרכה בתור שירות לזיהוי מוסיקה (דוגמת שאזאם), כבר הודיעה על הטמעת העוזרת האישית שלה ברכבים כמו קיה ויונדאי. העוזרת תתמקד גם בעזרה הקשורה לרכב כמו במקרה הקודם, אבל גם בשירותי תוכן כמו תוצאות ספורט, מציאת עסקים רלוונטים למיקומך ועוד.
יצרניות הרכב מבינות שעל מהת לתת חוויה הוליסטית עליהן להתמקד גם הבשירות בתוך הרכב וגם מחוצה לו, ולכן הן מתבססות על טכנולוגיה של חברות חיצוניות שיכולות לאפשר את השני, ולבנות יחד איתם את המערכת המושלמת לרכב.
ללא קשר, השמועות אומרות כי אמזון הולכת לפרסם מכשירים חדשים מטעמה, בינהם מכשירים אלקטרוניים ךשימוש אישי (דוגמת מיקרו) וכן מכשיר לרכב עם אלקסה. מעניין לעקוב מה ישלוט בתעשייה קודם, מאחר ויקח זמן רב עד שכלל יצרני הרכב יכולו להציע שירות של עוזרת אישית תפורה למערכת ההפעלה של הרכב שלהם.