פנדורה וספוטיפי בשתי הכרזות מעניינות על עתיד הפרסום בכלל והפרסום הקולי בשירותי סטרמינג בפרט
מאז שצריכת התוכן שלנו השתנתה לאון דימנד, מי כבר זוכר איך זה לחכות לפיסת תוכן – תוכנית טלוווזיה, תוכנית רדיו או שיר ספציפי? אבל פעם, כשפרוגרמינג לא היתה מילה גסה, התרגלנו בתור צרכנים ״לשלם״ על התוכן שלנו בפרסומות. בין אם מדובר בברייק פרסום בטלוויזיה, או בפרסום אודיו ברדיו, הרי שעולם הפרסום היה חלק אינטגרלי מצריכת התוכן.
בעולם שבו ניתן לשלם מנוי על הטלוויזיה שלנו, העיתון שלנו והמוסיקה שלנו, הפרסומות הלכו ונדחקו הצידה לטובת מודל ההכנסה הקבוע, אולם חברות רבות מתחום המדיה והתוכן עדיין משאירות לעצמן את ערוץ המכירה החינמי, שזה שממומן פרסום. מצד שני, מה עושים כדי לחדש?
כבר סיפרתי כאן על פרסומות קוליות מסוג חדש שספוטיפי ופנדורה בוחנות, אולם כעת ישנן שתי הכרזות מעניינות נוספות בכיוון הזה –
בשבוע שעבר הכריזה פנדורה על פרסום קולי אינראקטיבי שישולב בשירות הרדיו החינמי שלה.
החל מדצמבר האחרון החלה החברה בפיילוט ראשוני עם 13 מפרסמים בולטים בארצות הברית, בינהם דוריטוס, נסטלה ויוניליבר, במסגרתו הופיעו פרסומות קוליות אינטראקטיביות, שהופכות את המאזין לפעיל .
הפרסומת מתחילה עם הצגת הפורמט החדש, ומהר מאוד מציגה למאזין שאלה שעליה יוכל להשיב אם רוצה להשתתף. כך למשל רשת המבורגרים תשאל את המאזין אם הוא רעב, ובתמורה לתשובה תמשיך ותיתן המלצה למה לאכול וכן הלאה. מאחר ובאודיו החשיבות הגדולה ביותר היא לקונטקסט, הרי שסוג פרסום כזה של מודעות קוליות נתפר במיוחד עבור מאזינים שאינם מחזיקים את הטלפון ביד, דהיינו נמצאים במצב של נהיגה, בישול או כל קונטקסט אחר שאינו מחייב צפייה על המסך.
הממצאים: חווית המשתמש טובה יותר, המשתמשים אוהבים להשתמש בקול שלהם לטובת אינטראקציה עם המודעות, הקריאייטיב של המודעה חייב להיות מקורי ומעניין
מהדאטה שפרסמה פנדורה בנושא עולה כי תגובת המאזינים לפורמט היתה חיובית יחסית, עם 47% שאהבו את הפורמט, ועוד 30% שהיו נייטרלים. יש להזכיר שבאופן כללי פרסומות אינו דבר שאהוב במיוחד על קהל המאזינים ויכול להיות שהכיוון האינרטראטיבי יהווה רענון של השוק הנ״ל. 72% ציינו כי היה להם קל ופשוט לתקשר עם הפרסומת (כאמור, טכנולוגית הקול אינה דורשת שום מאמץ כדי לאמץ אותה- כולנו יודעים לדבר) אולם פנדורה מצאה גם כי פרסומות שהשתמשו בקול מוכר או בהומור היו אלה שזכו לשיתוף פעולה מקסימלי מצד המאזינים.
צריך להגביל ולומר שמדובר עדיין בממצאים מאוד ראשוניים בפיילוט מצומצם והכל שאלה של מינונים וסוג הפרסומות על מנת לקבוע אם פורמט כזה יכול להציל את עולם הפרסום.
השלב הבא שמכריזה עליו פנדורה מכניס עוד מפרסמים רבים וטובים כמו AT&T ,KFC, T-MOBILE, וולוו ועוד ויבחן את הדרישות המדויקות והמינונים הנכונים שבהכנסת פורמט אינטראקטיבי שכזה לשירות באופן קבוע.
פנדורה גם הודיעה על שדרוג הvoice mode שלה, אותו פיצ׳ר שקיים גם בחיפוש של ספוטיפי ומאפשר לחפש קולית קטע תוכן, ובתמורה היא תציע צפייה בפרסומת וידאו על מנת לקבל את פיסת התוכן המבוקש.
ההכרזה השניה והמעניינת לא פחות היא האופציה של פודקאסט בוידאו על גבי הפלטפורמה של ספוטיפי. ספוטיפי ,ששואפת להיות פלטפורמת הפודקסאטים הגדולה בעולם, תאפשר כעת (למספר מוגבל של יוצרים בשלב הראשון), להציע את הפודקאסטים שלהם בפורמט של וידאו, שניתן יהיה לשמוע אותו גם ברקע (בניגוד למשל ליוטיוב שלא מאפשר את האופציה הנ״ל ללקוחות שאינם משלמים לשירות הפרימיום שלה). הצעד אמור לאפשר ליוצרים שלה לתקשר עם הקהל שלהם בעוד סוג של פורמט שלעיתים כבר קיים ממילא, ואמור להכות את יוטיוב (כיום רוב הפודקסאטים המוקלטים בוידאו מועלים לשם). מעבר לכך, אחד ועוד אחד פשוט מביא למסקנה המתבקשת- עוד סוג של פרסום – בוידאו, על גבי הפלטפורמה, עוד הכנסות. ספוטיפי טרם אישרה שזה הכיוון, אבל אין ספק שהולך להיות מעניין.