איך יראו שירותי בריאות, שירותי חדשות והתנהגות צרכנים בעידן הקולי ?כיצד נערכות לכך חברות התוכן ?
בשבוע שעבר נכחתי במיטאפ מקדים לכנס ה voice הגדול שיערך ביולי בארצות הברית.
המיטאפ, שנערך בלונדון, רצה להביא את הנושאים הבוערים של עולם התוכן בקפסולה קטנה אבל מייצגת של העולמות השונים וספקי התוכן המגוונים וצורת ההיערכות שלהם, בשוק הקולי המתפתח של אירופה.
אז מה היה לנו כאן? פרט למקום המושקע ( שהציע גם אוכל ושתיה למכביר, וגם שולחנות פינג פונג מושקעים למינגלינג, הגיעו דוברים מ itv ,Babilon Health, BBC ו evening standart, העיתון הבריטי הגדול.
ראשונה עלתה Emily Sappington , פרודקט דיזיינר של Babilon Health, שעבדה קודם לכן במוצרים כמו קורטנה והסבירה כיצד ניתן לפתח שירות קולי בעזרת אמפטיה למשתמשים . היא הרחיבה על ההזדמנויות בעולם זה ובפרט בשירותי הבריאות, שהתאפשרו לא מזמן בזכות ההסכם של אמזון עם HIPPA (ארגון הבריאות האמריקאי) – מעכשיו יכולים מפתחי שירותי בריאות קוליים לאפשר ללקוחות להתחבר לשירות רפואי שמזמין להם תור, מזכיר להם לקחת תרופות ועוד. זה אולי נשמע כמו דבר קטן , אולם הלכה למעשה זוהי עשויה להיות מהפיכה בתחום השירות הרפואי, שיהפוך להיות יותר נוח ופשוט ופחות מסורבל להרבה מאוד סוגים שונים של משתמשים. העתיד האמיתי לדבריה, נח בשירותי המולטי מודל- אותם שירותים שניתנים בליווי מסך (בין אם על ידי מכשיר מובנה מסך דוגמת גוגל האב או אקו שואו) ובין אם באינטגרציה בין העוזרת לסלולרי עצמו.
אחריה עלו לפאנל חדשותי תוכני מנהלי מוצר ומעצבי חוויות דיגיטליות מהעיתונים וגופי התקשורת הגדולים באנגליה. כולם דיברו על כך שגם כאשר תוכן האודיו קיים (בין השאר מתוקף היות ה BBC לדוגמא שירות רדיו), עדיין יש צורך להתאים את התוכן למדיום וכי בכל שירות תוכני חדש הם חושבים גם על פיבוט לטובת משתמשי הרמקולים החכמים.
ישנו דיבור על אינדוקס המידע, לטובת seo, וכן לטובת שירות איכותי יותר שידע למצוא בדיוק את מה שהמשתמש ביקש ,שכן אנו עוברים למודל שבו צריכת התוכן נעשה במשיכה על ידי המשתמש, לעומת שירות רדיו קלאסי שמשדר מה שהוא רוצה, ללא קשר למשתמשים ברמה הפרסונלית.
עוד נקודה חשובה, שעלתה גם בקרב עיתון וגם בקרב ה BBC היתה הפתיחה לשווקים חדשים. פתאום יותר קל לצרוך אותך במדינות אחרות והאנגייג׳מנט גבוה. לשם התאמה של חדשות למשל לצרכנים שלך במדינה אחרת או לשוק חדש שאתה פותח, ישנו צורך חדש. האם הקול ישתנה? האם יש צורך במבטא הבריטי לדוגמא? ומה זה אומר שכל גופי החדשות תלויים עכשיו בגוגל ובאמזון כמפיצי התוכן שלהם?
גם שירותי פרסום נדונו, האם זהו כלי להפצת תוכן או כלי ליצירת רווחים? כרגע הפרסום אינו מפותח מאחר ואנו נמצאים עדיין בפאזה של חינוך שוק, אולם שירותי תוכן, בפרט לאור עלויות ההפקה הגבוהות, יצטרך למצוא מודל ליצירת הכנסות. האם אנשים ישלמו כדי לשמוע תוכן מהמקור החדשותי המועדף שלהם? ואם כן- האם תהיה קניבליזציה של האתר או המובייל?
לבסוף נערך ראיון עומק בן שעה עם המפיק של Massive Music ,חברה שעוסקת בבניית סאונד למותגים. כיצד בונים סאונד לברנד? האם זה הכרחי? מהם השלבים בדרך? וכיצד סאונד עוזר למשתמשים שלך להשלים פעולה רצויה ולזהות אותך כנותן השירות שלו.
ללא ספק הרבה מאוד ידע ולא פחות שאלות באשר לאיך יתפתח הערוץ הקולי בפן השיוווקי של הדברים.
אם אתם בעולמות התוכן והשיווק ומעניין אתכם עוד- צרו קשר.
***
אוהבים את הפוסט? הרשמו לעמוד הפייסבוק שלנו וקבלו עדכונים שוטפים
רוצים לשמוע עוד חדשות על מהפיכת הקול,בעברית,דרך האלקסה שלכם?
לחצו כאן כדי להפעיל את הסקיל