• Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • YouTube
Voicey
  • דף הבית
  • אודיו ניוז
  • כל החדשות
  • נתוני שוק ומספרים
  • מדריכים
  • קצת עלי
  • צור קשר
  • דף הבית
  • אודיו ניוז
  • כל החדשות
  • נתוני שוק ומספרים
  • מדריכים
  • קצת עלי
  • צור קשר
Voicey
  • דף הבית
  • אודיו ניוז
  • כל החדשות
  • נתוני שוק ומספרים
  • מדריכים
  • קצת עלי
  • צור קשר
  • דף הבית
  • אודיו ניוז
  • כל החדשות
  • נתוני שוק ומספרים
  • מדריכים
  • קצת עלי
  • צור קשר
Home » חדשות » קוראים לה ביב, והיא העוזרת הקולית החדשה של הביביסי

קוראים לה ביב, והיא העוזרת הקולית החדשה של הביביסי

Voicey 28/08/2019 08:50 אין תגובות

ה BBC, אחת מחברות התוכן והחדשות הגדולות מאנגליה, החליטה בצעד אסטרטגי והדרגתי, לפתח עוזרת קולית מטעמה, שדרכה יעבור כל התוכן הקולי שלה. הצעד מסמן עוד התפתחות מעניינת שעשויה לשנות את כלל התנהגות הצרכנים בשוק זה

מאז ומעולם נחשבה ה BBC לחדשנית בתחומה וערכה ניסויים שונים בשוק המתפתח של עולם העוזרות הקוליות. היא גם קטפה פרסים על סקילים לחנות אלקסה, והרחיבה את מנעד שירותי התוכן הקוליים שלה – בין אם על ידי סקיל אינטראקטיבי של סיפור בדיוני (inpection chamber) ובין אם על ידי הרחבת תוכנית ה Cbeebies שלה לילדים עם לא פחות משלושה משחקים שונים באותו הסקיל .תוכניות החדשות והפרשנויות שלה קיבלו גם הן מקום נכבד והוצעו על גבי הפלטפורמות של גוגל ואלקסה בצורת Flash briefing (חדשות קצרות), פודקאסטים ואף נארזו בצורה מיוחדת בהודו למשל, לקראת הבחירות הקרובות. ניסויי תוכן הן רק אחת מהדרכים בהן משתמשת ה BBC כדי להבין את המדיה החדשה ודרך השימוש הנכונה בה.

היא אינה היחידה- שאלת השאלות עבור יוצרי תוכן (בפרט חדשותי) היא מהו הפורמט הנכון בקונטקסט הנכון ומהי הפלטפורמה הנכונה לעבוד דרכה. 

ביוני האחרון במיני כנס בלונדון שנכחתי בו, אמר מנהל פעילות ה הvoice שלהם כי הם מתלבטים באשר לקול עצמו- האם תהיה ל BBC ישות אחת שמזוהה איתה, או שתפצל למתן שירותי תוכן רבים ומבוזרים. הנטייה אז היתה להשאר עם שירותי תוכן מבוזרים, אולם עלתה שאלת הכוח על הדאטה (שאלה שחוזרת על עצמה בכל שימוש בפלטפורמה שהיא, דוגמת פייסבוק). האם כדאי לגוף כמו ה BBC לשים את כל הביצים בסל אחד,דוגמת הפלטפורמה של אלקסה, כאשר הוא בעצם נותן את כל המידע והדאטה לפלטפורמה אחרת, או לפתח שירות משל עצמו. כעת מתברר שהארגון החליט ללכת על פיתוח עצמאי של עוזרת קולית בשם BEEB, בעלת מבטא בריטי, שתאפשר לגשת לכלל השירותים שמציעה החברה ותוכל להיות נגישה מסמארטפונים, טלוויזיות חכמות ועוד. 

הכוונה אינה לפתח מכשיר ייעודי, אלא לפתוח את יכולות השירות לאינטגרציה של צדדים שלישיים, ובכך להרחיב את ההפצה. היתרון בפיתוח עוזרת קולית יעודית משלהם הוא שאין מוגבלות ליצירת התוכן בדרך מסוימת, כפי שמכתיבות אותן אמזון וגוגל, מה שמאפשר להם עוד ועוד ניסויי תוכן עד למציאת המתכון הנכון והמנצח (מה שנכון גם לגבי מוניטיזציה של השירות בעתיד, עם עוזרת קולית משלהם אין צורך בחלוקת רווחים). 

ההכרזה מגיעה לאחר שה BBC נקטה שורת צעדים חריגים כשהוציאה את ערוצי הרדיו שלה מ Tune in ואת היכולת לשמוע פודקאסטים דרך העוזרת הקולית של גוגל ושירותים נוספים של ענקית החיפוש.

אין ספק כי מדובר במפנה שיכול לקבוע עבור רבות מחברות התוכן את המודל הנכון לעבודה בעולם הקולי, בפרט אם יש לך שירותי תוכן רבים ומבוזרים. מן הצד השני בל נשכח כי מהלך זה מתאפשר רק לחברה עם מותג חזק מאוד, שכן יש גבול למספר העוזרות הקוליות שמשתמש יעבוד איתן ויזכור את מילת ההשכמה ( ״beeb" במקרה זה) , עבור שירותים שונים. ר

 

פוסטים קשורים:

כל התובנות מכנס Voice בלונדון לקנות הכל בקול Bose מציגה פלטפורמת אודיו חדשה
bbc beeb voice ביביסי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

תגיות
2021 ai airpods alexa amazon ar audio bbc beeb bose chatbot clubhouse echo buds google microsoft podcasts spotify statistics voice voice ads אודיו אורות אלקסה אמזון אפל בית חכם גוגל חיפוש קולי מדריך מדריכים מוסיקה מיקרוסופט סופרטולס סיכוםשנה סירי סמסונג ספוטיפי פודקסאטים פייסבוק צ׳טבוט קורונה קלאבהאוס רכב שיווק תחזיות
מה אתם מחפשים
שימושי

כל הסקילים של אלקסה

כל האקשנים של גוגל הום

אודות

המקום להתעדכן בו על מהפיכת הקול, העוזרות האישיות, הבית החכם ואינטיליגנציה מלאכותית

קטגוריות
  • דף הבית
  • אודיו ניוז
  • כל החדשות
  • נתוני שוק ומספרים
  • מדריכים
  • קצת עלי
  • צור קשר
צרו קשר

אם מעניין אתכם לשמוע עוד, יש לכם מה לתרום, מעוניינים בהרצאה לעסק או למותג שלכם, או כל דבר אחר

צרו קשר

האתר נבנה ע"י
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס