אמזון רוצה לעשות מהפיכה בעולמות הפינטק והשירותים הפיננסים, ומאפשרת תשלומים דרך קול בלבד. מי אמר חווית לקוח ולא קיבל?
פטריק גוטאייר ,סמנכ״ל אמזון Pay,הכריז לפני כיומיים כי בקרוב מאוד יוכלו לקוחות אמזון המשתמשים באלקסה לשלם את החשבונות שלהם דרכה, בעזרת קולם בלבד בכלמעלה מ700 ארגונים ובתי עסק.
נוסף על היכולת לשלם את החשבון הלקוחות יכולים לקבל תזכורת לשלם אותו, או לשאול ״מתי עלי לשלם את החשבון״ ולקבל תשובה. אמזון מתעתדת להכניס גם את הבינה המלאכותית שלה פנימה באמצעות ניתוח של החשבונות המשולמים – כך למשל אם חשבון המים הכפיל את עצמו מחודש לחודש, אלקסה תסב את תשומת לב המשתמש כי חלה עליה ואולי כדאי לבדוק אם יש נזילה. כמו כן לקוח יוכל לבצע השוואה בין חשבון נוכחי לחשבונות קודמים.
Here is an overview of how the new @amazonpay Alexa bill payment service will work.
הרעיון שעומד בבסיס הוא כמובן שירות מעולה ללקוחות על ידי כך שאלקסה תוכל לצפות מראש את ההתנהגות (בכך שתזכיר, תתריע וכו) ותוריד בעצם חסמים ומכשלים מהלקוח עצמו (תחשבו כמה פשוט לשלם ככה ארנונה? רק בקול, כשאלקסה מזכירה לכם בבוקר שיש לכם חשבון ע״ס 1000 שח ואתם רק צריכים לאשר בקולכם כדי לשלם).
שירות תשלום קולי מעין זה הינו צעד ענק בתחום הפינטק, שהולך לשנות התנהגויות לקוח בעולם הפיננסי וסדרי עולם. ההבטחה הגדולה של שירותים פיננסים ב voice מתמקדת בעיקר בפרסונליזציה, ואמזון יודעת לעשות זאת היטב. Voice ישנה את כללי המשחק בעולמות הפינטק בכל מה שנוגע לשירות ולאנגייג׳מנט שהינו מונע קונטקסט. חווית השירות שכל לקוח יקבל תהיה שונה בהתאם לפרופיל שלו, ותייצר נאמנות גבוהה יותר למותג.
כרגע אמזון מכריזה על תשלום חשבונות פשוטים יחסית, מים חשמל וכו, אבל אין מן המניעה שזה יעצור שם, אחרי הכל אמזון הודיעה לאחרונה כי בהודו כבר ניתן לשלם עם Amazon pay גם חשבונות אינטרנט וטלוויזיה, ולכן סביר להניח שאלו יהיו הבאים בתור.
אמזון טוענת כמובן שבעת התשלום תעשה אותנטיקציה קולית ללקוח, על ידי בקשה לקוד בן 4 ספרות, אולם לאור הפרסומים האחרונים בהם נמצאה פירצת אבטחה של סיסמאות ברמקולים החכמים של גוגל ואמזון, ועם כלל נושא הפרטיות שצף לאחרונה בנושא של עוזרות קוליות, לא ברור כמה שירות זה יצליח להיות מאובטח מספיק בשביל לייצר את האמון אצל קהל היעד.
רוצים לשמוע עוד חדשות על מהפיכת הקול,בעברית,דרך האלקסה שלכם?