בכנס האלקטרוניקה IFA שנערך בברלין הכריזה אמזון על אינטגרציה עם לא פחות מעשרים אלף מכשירים שונים, דבר שמהדק את תחרות הפצת הפלטפורמה שלה אל מול גוגל ואפל
אמזון טוענת שהכפילה את מספר המכשירים המחוברים אליה (בעיקר מערכות בית חכם על סוגיהן השונים), פי 5 בשמונה חודשים בלבד והיא כעת נמצאת בעשרים אלף מכשירים שונים.
אסטרטגיית החיבור לצד שלישי אל אמזון ברורה. תמיכה רחבה יותר- הגדלת שימוש – גידול בהכנסות בסופו של דבר.
מספר המותגים המשתמשים בה הכפיל את עצמו ועומד על 3500 ונדמה שהמירוץ מתחיל להתרחב גם לכיוון של מותגי האלקטרוניקה, שעושים אינטגרציה לפלטפורמות קוליות כמו של גוגל ואמזון ומשתמשים בהם כיתרון תחרותי.
זהו גידול משמעותי ונדמה שהרמקולים החכמים צצים מכל מקום, החל מגוגל ואמזון הברורים מאליהם, שמציעים מגוון רמקולים בטווח מחירים רחב,עם או בלי מסך, ודרך מותגי סאונד חזקים דוגמת הרמן קרדון ו Bang & Oludsen שהכריזו על רמקולים חכמים עם אינטגרציה ל Google assistant (במחירי פרימיום של מעל לאלף דולר) ו Marshall שהוציאו רמקול עם אלקסה מובנה, ומנצלים את חוזקות המותג שלהם (היתרון ברור אל מול יכולות סאונד של גוגל או אמזון) תוך שהם מאפשרים את התמיכה הקולית.
אבל זה לא נגמר רק ברמקולים החכמים ובבית החכם. אלקסה נמצאת בטלווזיות, רכבים,אוזניות (דוגמת סוני וbose עם גוגל אסייסטנס ואלקסה בהתאמה), סמארטפונים, שעונים ועוד.
אמזון הכריזה עוד כי עברה את רף 50 אלף הסקילים בחנות שלה ונראה כי המטרה היא להנגיש ולהרגיל את ציבור המשתמשים להמצאות שלה בכל מקום – החל מהבית, דרך הרכב, אוזניות, סמארטפונים ועד בית המלון שתשהו בו.