אמזון מפשילה שרוולים בקרב על הסטרימינג ומתחילה לנסות למנף את התפוצה הרחבה של הרמקולים החכמים שלה,כדי לבדוק כיצד ניתן לתת פרסומות אודיו חכמות על גבי שירות המוסיקה החינמי שלה.
כמו כל אסטרטגיה טובה, הרעיון הוא קודם להפיץ את הפלטפורמה שלך ואחר כך לנסות לעשות עליה מוניטיזציה.
אמזון, אלופת המוניטיזציה, מכרה כבר יותר ממאה מליון רמקולים חכמים, ועם מליון משתמשי פריים (שירות הsubscription שלה), מציעה להם לא רק הנחות על מוצרים בחנות אלא שירותי תוכן שונים במסגרת התשלום. עבור מנויים אלה לא יכולה אמזון להכניס פרסומים נוספים, אולם כעת היא מאפשרת לקבל את שירות המוסיקה שלה גם בחינם, עם פרסום קולי כמובן.
הדבר אינו שונה בהרבה מחווית הרדיו המוכרת לכולנו, או משירות ספוטיפי החינמי. איפה הבעיה? כיום אמזון מוכרת לכולם את הרמקולים החכמים שלה, שמשמשים (איך לא) כמנוע צמיחה מטורף לשמיעת מוסיקה (כנראה השימוש מספר אחת בכל הנוגע לאלקסה). אולם שמיעת מוסיקה מתאפשרת גם דרך שירותי מוסיקה אחרים, ולאו דווקא שלה. הדרך להשאיר את המשתמשים בשירות שלה, הוא מתן השירות בחינם.
באפריל האחרון אכן הכריזה החברה כי תשלב פרסומות אודיו בשירות המוסיקה החינמי הנ״ל, אולם כעת נחשף החזון – לאפשר פרסומות אינטראקטיביות, שבהם המשתמש מדבר אל הפרסומות ויכול לבצע פעולות כמו הכנסת מוצר לסל קניות וכדומה. אמזון כבר פנתה לברנדים גדולים דוגמת לוריאל וקולגייט והטסט ירוץ עבורם באופן חינמי.
זוהי אינה הפעם הראשונה שנושא האינטראקטיביות עולה, פנדורה אף היא בודקת את כל הנושא של conversational commerce עם חברה מצד שלישי.
פרסומות אודיו הוא שוק ענקי שרק בספוטיפי עצמה גלגל 140 מליון דולר ברבעון הראשון של השנה עם למעלה מ 123 מליון פרסומות. ההבדל הגדול הוא שכאן, אם תצליח אמזון בעניין האינטראקטיביות ,הרי שהיא פותחת פתח למותגים לבצע אינטראקציה משמעותית עם הלקוח, שיכול לרכוש באותו הרגע את המוצר שלה,ובעצם מכפילה את יכולות המוניטיזציה שלה (פעם אחת פרסום,פעם שניה מכירה).
כרגע התוכנית אינה כוללת את מנויי הפריים, על אף שאמזון מבטיחה במצגת מטעמה שהפרסומות יגיעו למליון משתמשים, על אף זאת לא נראה כרגע שיש לאמזון דרך לטרגט קהל זה או כלים נוספים לתת למפרסמים.
זה אמנם טסט אבל טסט מעניין מאוד שעשוי לקבוע את עתידה של תעשייה שלמה וגם את הדרך בה אנחנו קונים דברים, שוב.