בדיקה חוזרת של רמת האינטליגנציה של העוזרות הקוליות, מראה כי העוזרת הקולית של גוגל מובילה מבין המתחרות – אלקסה,קורטנה וסירי.
על פי בדיקה חוזרת שערכה חברת loop ventures (הקודמת נערכה באפריל לפי שנה), נמצא כי העוזרת הקולית של גוגל הנה עם היכולת הגבוהות ביותר הן ברמת הבנת השאלות ( ניתוח שפה טבעית) והן ברמת המידע המסופק (המבוסס על הדאטה של גוגל כמובן).
הבדיקה, שכללה 800 שאלות שנשאלו דרך אפליקציות העוזרות הקוליות בסמארטפון בלבד ,התמקדה בשני פרמטרים עיקריים- האחד- האם העוזרת הקולית מבינה את השאלה והשני – האם המידע שנתנה כתשובה היה רלוונטי.התוצאות? ברמת ההבנה גוגל ניצחה את המתחרות בנוק אאוט של 100% (חשוב לציין כאן כי מדובר על בדיקה שנעשתה בשפה האנגלית,ללא הטיית מבטא, כך שיתכן בהחלט ואם הבדיקה היתה מתקיימת על ידי ספרדי, ישראלי או הסיפאני התוצאות היו שונות בתכלית).ברמת התשובות גוגל היתה מסוגלת לענות על 86% מהשאלות נכונה, לעומת סירי, שענתה על כ 79%, אלקסה על 61 % וקורטנה על 52%.
מה שמעניין לראות הוא את השיפור בכל אחת מפלטפורמות מאז אפריל, 15 חודשים בלבד מהבדיקה האחרונה, של מערכות הבינה המלאכותית והבנת השפה .
הקטגוריות השונות שנבחרו לטובת המבחן התמקדו ב –
מיקום – מהו בית הקפה הקרוב איקומרס – הזמנת מוצר ניווט – הוראות הגעה למקום ספציפי אינפורמציה- מתי מתחיל סרט מסוים פעולה- כמו הגדרת התראה או תזכורת
מעניין לשים לב כי למעט בקטגורית הפעולה, שם אפל ניצחה, גוגל ניצחה בכל הקטגוריות האחרות. ניתן לזקוף זאת כמובן לטובת כמות המידע העצומה שגוגל שומרת במאגר שלה, מה שהופך את השירות הקולי שלה למוביל משמעותית מבחינת אמינות, מה גם שהנוכחות שלה במובייל גבוהה יותר משל אמזון (שכן היא נמצאת כאפליקציה מובנית בכלל מכשירי האנדרואיד).
סירי מתמקדת בלהיות טובה יותר בעיקר בפקודות רלוונטיות להפעלת אפליקציות הנייטיב שלה על גבי המכשיר או לגבי בית חכם (שם אפל חזקה מאוד) ובפרט בשירות המוסיקה שלה (כפי הנראה לטובת רמקול ההוםפוד שלה, שבזה נמצא המיקוד שלו).