בשנה האחרונה, עקב תפוצה נרחבת של העוזרות הדיגיטליות האישיות, הן בסמארטפון והן דרך הרמקולים החכמים מבית אמזון ,גוגל ואחרים, רואים כי השימוש עולה,לא רק בצורה ליניארית, אלא גם פר קונטקסט.
סקוט הופמן, בכיר בגוגל, מפרסם פוסט שבו הוא מסביר את הרגלי השימוש שגוגל לומדת עקב שימוש זה.
״תעשי לי״
אחת התובנות הבולטות היא ששימוש בעוזרת קולית משמעו כמעט תמיד פעולה, ופחות חיפוש (ביחס של 40 ל 1). הסיבה המרכזית נעוצה בכך ששימוש קולי הוא טבעי יותר ומפשט את הפעולה, לא מצריך מעורבות של ידיים ומסוגל להתבצע באופן מקביל לפעולות אחרות.
כך למשל, בקשה מהעוזרת של גוגל להוראות ניווט או ניגון של שיר, לא תצריך מהמשתמש לסגור את אפליקצית השירים או הניווט ולפתוח אחרת , ובקונטקסט של נהיגה למשל, היא מאפשרת חוויה פשוטה וקלה יותר לנהג.
״דברי איתי״
בהמשך לנקודה הקודמת, ניתן לראות כי בניגוד לחיפוש בגוגל אשר יכול לכלול ״מזג אוויר אילת״ (פקודה קצרה תמציתית ), בקשה קולית של אותו המשתמש תהיה יותר מפורטת ותראה יותר כמו שאלה מתוך שיחה – ״מהו מזג האוויר מחר באילת?״ כאשר המשתמש יצפה למענה מפורט יותר ואולי כזה שיענה לו וישאל אותו שאלה נוספת על מנת לקבל עוד פירוט.
״מסכים מתווכים״
גוגל רואה חשיבות גדולה במסכים כמתווך לעולם הקולי. לטענתם כחצי מהאינטראקציות היום מתבצעות על ידי קול ולחיצה גם יחד. אסור לשכוח כי גוגל קיימת בתפוצה רחבה יותר במכשירי האנדרואיד שלה, וכי כרגע, למעט שת״פ עם לנובו ו jbl , אין לה עדיין מכשיר עם מסך משלה, על אף שכזה מתוכנן לצאת בסוף השנה בקירוב.
״הקונטקסט היומי חשוב״
לא רק שבשירותי קול יש חשיבות מכרעת לקונטקסט שבו הם מבוצעים, אלא שגם היום יום חשוב, כלומר, ישנן פעולות שכמעט בוודאות יבצעו על ידי המשתמש לא רק בבוקר, אלא בכל בוקר.
כך למשל רוטינה יומית תראה כי משתמשים נוהגים לשמוע חדשות ולקבל הוראות ניווט בבוקר, דרך הרמקול החכם (כשהם בבית), אולם בצהריים יבוצע שימוש בעוזרת הקולית של המכשיר לחיפוש מסעדה או להתקשרות טלפונית, בדרך הביתה יבוצע שימוש בעוזרת הקולית ברכב על מנת לשמוע מוסיקה, ובלילה שוב שימוש ברמקול חכם כדי לשים שעון מעורר וכן הלאה.
התובנות הללו מיישרות קו עם ממצא של מחקר צרכנים שבוצע באשר לפעולות הנפוצות, שמראה בעיקר את צריכת המדיה המבוצעות דרך הרמקולים החכמים.