גוגל משווקת באגרסיביות את הרמקולים החכמים שלה לבית, נוסף על העוזרת הקולית במכשירי האנדרואיד שלה
אמזון ממשיכה לשלוט בשוק העוזרות הקוליות,נישאת על העובדה שהיתה הראשונה לשווק את העוזרת הקולית שלה, אלקסה. גוגל מצידה לא נשארת חייבת ומנסה לעקוף אותה במכירות העוזרת החכמה שלה.
אם לספור את נתח השוק של השתיים, הן כמעט ולא משאירות מקום למתחרים ושולטות בכ 94% משוק העוזרות הקוליות.
המכשירים הזולים של גוגל, ה Google Home וה Google mini יכולים להעביר אותה במהירות לפלטפורמה הדומיננטית בין השתיים.
Image source: Amazon.com
אמזון כרגע שולטת על נתח שוק של כ 66% לעומת 28% מצד גוגל. חברת המחקר Strategy Analytics מעריכה שגוגל מכרה 2.5 מיליון יחידות ברבעון הראשון השנה לעומת 4 מיליון יחידות של אמזון. על אף שנראה כי גוגל מכרה פחות, הרי שהמכירות הללו מייצגות גדילה של 700% במכירות, בעוד שאמזון רק הכפילה את מכירותיה מהשנה שעברה.
אחד היתרונות הגדולים של האקו סיסטם של אמזון הוא יכולת ה AI (אינטיליגנציה מלאכותית) שלה, וסט של סקילים שמפותח על ידי מפתחים חיצוניים בפלטפורמה שלה, ומאפשר מגוון רחב מאוד של יכולות,נוסף על המרקטפלייס שבנתה ועל בסיס לקוחות הפריים שלה.
עם זאת, גוגל נחשבת החכמה יותר מבין השתיים. לגוגל היתרונות של חיבור עם כלל השירותים שהיא מציעה (בינהם אבל לא היחיד- החיפוש שלה), וכרגע שיטת השיווק האגרסיבית שלה (חלוקת עוזרות קוליות בקניית מכשיר אנדרואיד, מתנות בקנייה באיביי מעל סכום מסוים וכו), מעידה על כך שהמירוץ מתחמם בכל הגזרות.
IMAGE SOURCE: GOOGLE.COM
המירוץ לבית החכם
ככל שטרנד הבית החכם או המחובר מתקדמת כך גדלה גם התחרות בין העוזרות הקוליות שיעזרו לכם לשלוט על כל הבית החכם הזה.
חברת המחקר Emarketer אומרת כי אף מכשיר מלבד הסמארטפון לא ראה נתוני אימוץ וגדילה כל כך מהירים כמו העוזרות הקוליות.
למעשה, התחזית שלהם היא כי עד שנת 2020 יהיו 76.5 מליון יחידות בשימוש, עם גדילה שנתית של 47.9% .
סביר להניח שהקרב לליבו (ואוזניו) של הצרכן לא יהיה שייך רק לאמזון וגוגל. עליבאבא הופכת ליצרנית העוזרות הקוליות השלישית במספר בגודלה, וחולשת על השוק הסיני.
גם אפל עושה צעדים בכיוון עם ה homepod שלה, אבל כרגע נראה שהמכירות נמוכות ועומדות על מאות אלפי יחידות בלבד. הסיבות מגוונות, ועל אף איכות הסאונד הגבוהה, אפל איחרה את השוק מעט, לא הציגה יכולות תמיכה בשירותי מוסיקה נוספים מלבד שלה, ותמחרה את המוצר גבוהה מאוד ביחס למתחרים.
כאמור כרגע נראה שידה של אמזון על העליונה ,אבל השוק תחרותי והאסטרטגיות שונות, ובהחלט יש למה לצפות ושווה לעקוב.