בתחזיות ל 2021 כתבתי שאני רואה שהמודל של שירותים קוליים הולך לכיוון הvoice as service. כלומר, במקום שכל מותג ילך ויתחיל לבנות סט של פרמטרים, מכונה לומדת ובינה מלאכותית, יתקיים שירות מוצרי שיאפשר לבנות עליו, בצורה קלה ומהירה יותר, פרסונה קולית שתתאים לכל מותג. והנה אמזון מכריזה השבוע כי תאפשר לכל חברה לבנות על גבי הפלטפורמה של אלקסה, יישות קולית ייעודית, שתוכל לבצע סט של פעולות שרלוונטיות למותג עצמו- תכירו את Alexa custom assistant.
הלקוח הראשון שאמזון מפרסמת היא חברת המכוניות פיאט קרייזלר, שתטמיע את היכולת בסדרת המכוניות החדשה שלה וגם למבורגיני, כפי שנחשפה בתערוכת ces ממש בשבוע שעבר.
המהלך חכם שכן הוא יאפשר לאלקסה להיות בעצם ״מומחית המוצר״ הספציפי, ולאפשר שימוש בעוזרת אחת עבור הכל, במקום בעוזרים קוליים נפרדים. דמיינו שאתם נכנסים לרכב , מבקשים לפתוח חלון, להגיע לעבודה ולשמוע את חדשות היום – אלקסה תהיה מסוגלת לעבור בצורה חלקה בין הפקודות שרלוונטיות ליצרן הרכב שלכם (למשל ״אאודי״) לבין השירותים השונים שתרצו להשתמש בהם- וויז, ספוטיפי וכדומה.
אבל לא מדובר רק ביצרניות רכב, על אף שזו הדוגמא הבולטת מכולם, וגם הסוערת מכולן, אם לשפוט לפי הפתרונות האחרים שמוצעים בשוק ש עבור מקרי המבחן הללו, של עוזר קולי שיודע גם לתפעל את הרכב, אבל גם לייצר תשובות על העולם ולעזור בשאלות כלליות.
אמזון כבר ניסתה בעבר להכנס לשוק הרכב, אם בעזרת ה Echo auto שלה, או בעזרת המצלמה והאזעקה החכמה לרכב Ring, והיא מוטמעת בלא מעט יצרניות רכב כמו ב.מ.ו, פורד ואאודי,אולם הפעם נראה שהלכה צעד קדימה ובעצם מנסה להפוך את המנוע של אלקסה לפלפטפורמה עבור מותגים שרוצים נוכחות קולית משלהם בלי ההשקעה הנלווית לכך.
https://youtu.be/tmuGQjZcn2w
הפתרון עצמו מעלה המון שאלות מוצריות, שאין עליהן עדיין תשובה, אולם נראה שכרגע זהו מוצר המדף הפשוט ביותר שחברות יכולות להשתמש בו, פשוט מכיוון שיאפשר מילת קוד יעודית (במקום אלקסה), הגדרת קול ספציפי והתאמה לצרכי המותגים, לטענת אמזון.