מערכת הבחירות המקומית כמעט מאחורינו, אבל לקראת הבחירות בארה״ב בשנה הבאה , מכריזה אמזון על האפשרות לתרום דרך אלקסה לאחד מהמועמדים לנשיאות וגם להשאר מעודכנים
האפשרות תהיה זמינה החל מאוקטובר, עבור 20 מהמועמדים המובילים, אשר יוכלו להשתמש בפלטפורמה הקולית של אמזון על מנת לגייס תרומות לקמפיין. כל מה שמשתמש יצטרך לומר הוא Alexa, donate to ואת שם המתמודד, והתרומה תעבור דרך שירות התשלומים pay של אמזון. הסכומים עדיין נחשבים מיקרו פיימנטס – בין 5 ל 200 דולר,אולם מדובר בצעד חשוב עבורה מבחינת מערכת התשלומים.
בפוסט מטעמה מסבירה אמזון כי היא נסמכת על נסיונה מ 2018 בבחירות האמצע, וכי היא שואפת להעמיק את מקורות המידע מהם היא שואבת את התשובות ולאפשר מופע רחב של תשובות אשר מלמדות על תהליך בחירות, המתמודדים וכו.
אמזון אינה שואפת לקחת צד, אלא להיות אוביקטיבית, ועובדת על אינטגרציה של מאות מקורות מידע מוצלבים. אולם היא מציינת שהמשתמש יכול לבחור מקור מידע ספיציפי ואף בונה על כך שהפידבקים מהשמתמשים יעזרו לה להרחיב שירות מהסוג הזה, הפוליטי. כמובן, בלי לקחת עמדה.
עם זאת, השאלה המתבקשת היא מה יהיה על הדאטה. מדובר בעוד שכבה נוספת של דאטה על המשתמש, שיכולה לצבוע אותו ,דאטה שכיום לאמזון אין דרך ״קלה״ או מובהקת לאסוף. האם בניית פרופיל פוליטי של משתמש כתוצאה מהשאלות שלו היא עוד דרך ״לצבוע״ את הלקוחות שלה? האם ניתן יהיה בעתיד הקולי לסמוך על התוצאות הקוליות והאם הן יהיו שונות מאלו של גוגל, אפל ומתחריהן? ואם נסתכל רחוק עוד יותר,כיצד תדע להתמודד אמזון עם כמות המידע המזויף (דוגמת הסיפורים של פייסבוק ויוטיוב) ותדע לתת תשובה קולית מהימנה מספיק בשביל לא להטעות את ציבור המשתמשים.
רוצים לשמוע עוד חדשות על מהפיכת הקול,בעברית,דרך האלקסה שלכם?