אלקסה הגיעה לכ 100 מליון מכשירים, אולם אל מול המתחרים שלה מדובר במספר קטן יחסית, מי יכבוש את השוק?
אמזון הכריזה בשבוע שעבר כי הגיעה למליון מכשירים תומכי אלקסה. האם זהו שיא או שמא מבשר על בעיה בכך שאמזון נמצאת בתחתית הטבלה עם הכי פחות תפוצה משל מתחרותיה – גוגל ,סמסונג ואפל?
מצד אחד, תפוצת העוזרת האישית של אמזון מחווירה אל מול המספרים של אפל וגוגל – עם תפוצה של 500 מליון מכשירים הנושאים עימם את העוזרת האישית. מן הצד השני, אסור לשכוח כי העובדה שהעוזרות הקוליות הללו מגיעות מותקנות מראש על גבי המכשירים עדיין לא מבטיחה או מנבאת שימוש בהן. לעומת זאת, סביר מאוד להניח שכלל משתמשי אלקסה התכוונו לקנות אותה על מנת להשתמש בה, זאת כאמור כולל מכשירי צד שלישי איתה וכן האפליקציה היעודית מבית אמזון למכשירי הסלולר.
אם נבחן את כלל השוק נראה כי אלקסה היא המפותחת מבין כולם, עם 70 אלף סקילים בחנות, 150 מכשירים עם אלקסה בילט אין, תמיכה בכ 28 אלף מכשירי בית חכם של 4500 מותגים שונים. בהחלט הישגים מרשימים .
כפי שכבר כתבתי כאן, אמזון אינה מוטרדת מתחרות צד שלישי, להיפך, היא מנסה לפתוח את היכולות שלה ולאפשר לעוד ועוד יצרני חומרה לשלב את אלקסה, על מנת להרחיב את נתח השוק שלה עוד יותר. הרעיון שעומד בבסיס האסטרטגיה שלה הוא ambient computing, כלומר, היכולת לשלב את הפלטפורמה שלה בעוד ועוד רכיבים שנמצאים בעולם שלנו כצרכנים, בצורה שקופה ונגישה. זו הסיבה שבגינה השקיעה בחיבור לכל כך הרבה יצרני בית חכם, וזו הסיבה שהמטרה הבאה שלה היא עולם הרכב (כבר היום ,עוד לפני שיצאה עם המוצר, ישנה רשימת המתנה של לא פחות ממליון איש ! שנרשמו על מנת לקבל הזמנה לרכישה של אמזון קאר), זו גם תהיה הסיבה לכניסה למשרדים וחללי עבודה משותפים.
אסטרטגיה זו באה לידי ביטוי גם בכלים שאמזון משחררת למפתחים דוגמאת Alexa connect kit המאפשרת להכניס את אלקסה לכל גאדג׳ט או חומרה, ובכך להפוך אותו למכשיר חכם.
מה יהיה? 2019 תגיד, אבל בטוח שיהיה מעניין, אחרי הכל, המספרים הגדולים לא מטעים.